hermandotno Startet 2.August.2018 Link til dette innlegget Startet 2.August.2018 Heisann! Jeg har brukt store deler av dagen på å både lese meg opp rundt krav til sertifisering dersom man ønsker å ta med folk (betalende, næring) ut på båt langs kysten. Jeg forstår at jeg trenger D5L, radiokurs, sikkerhetskurs, krisehåndtering. Jeg har faktisk også ringt Sjøfartsdirektoratet. Spørsmålet jeg egentlig lurer på er om det går an å skaffe seg disse sertifikatene uten å gå gjennom de dyre kursene. De koster jo fra 16 000 og oppover. Jeg forstår at det sikkert er en del obligatorisk der, samt praksis. Men etter 6 år på universitet og høyskole osv. har jeg stor grad av evne til å tilegne meg informasjon og kunnskap UTEN kurs. Jeg lurer derfor på om det finnes noen rimeligere måter å gjøre dette her på? Jeg er i dag eier og kaptein på min egen seilbåt 28 fot :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Ta en prat med Røkke, han var vel en av dem som ordnet seg for noen år tilbake Neida, har forstått det slik at du ikke kommer utenom kurs. Både på grunn av praksis og ikke minst at kursholderen er kvalitetssikret av Sjøfartsdirektoratet. En fordel med kurs er at du lærer mer enn pensum, noe som ikke er feil. Mange anbefaler og skryter mye av båtskolen «Poseidon» ved Jan Welde (som også har en bruker her inne, søk etter «Poseidon»). Han har arrangert både langvarige kurs, kompaktkurs og kurs her via Baatplassen.no der arbeid mot eksamen skjer hjemme og via nett. Mulig det også er en samling og to. Hvis ikke finnes det flere andre kursholdere rundt om i landet. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Jeg kan anbefale Båtskolen Poseidon. Jeg tok D5LA som nettkurs med noen innlagte samlinger i Stavanger. Du får da et kvalitetkurs til forholdsvis fornuftig pris. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.