Jump to content

Nidelv 24 etterlatt i Øygarden, noen som kjenner til den?

Jensen_fra_Vest

Recommended Posts

Sjøbliss skrev for 3 timer siden:

Nidelv 24? Jeg kan høre på Nidelvklubben. 

Nidelv ja. 3 sylindre Volvo motor i den. Politi er kontaktet. Den kan ikke legge lenge sånn. Kalesje ødelagt, dårlig fortøyret og kommer til å ligge seg unner store fendere på fjære sjø. Vuderer å heise den på land, men veit ikke om det vil bli selvtekt.

Kommentar fra moderator:
Har lagt til båtmodell i tittelen.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Om selve båten ikke er dumpet, så er jo selve problemet dumpet på deg/dere. Ser poenget med fjære/flo og bryggeforhold. Har selv bevitnet sunket båt på p.g.a. nettopp dette. Jeg vil tro dere har gode kort om dere bare få heist problemet på land og ut av veien fra bryggen - med påfølgende krav i båt for bryderiet/utlegget. Du kan også rette spørsmålet til båtadvokaten her på forumet.

https://baatplassen.no/i/forum/323-båtadvokaten-svarer/

Er båten til besvær i forhold til bryggens bruk, så ville jeg bare fått den vekk/opp på land, og heller latt jussen ordnet opp i ettertid. Da er det greit å ha et noenlunde salgbart/verdifullt objekt å forholde seg til.

Redigert av Solseng (see edit history)

Har vanskelig for å tro at den er dumpet. Hvor lenge har den lagt der? Holder vel heller en knapp på at dette er noen ferske, som heller trenger litt gode tips og råd, og info om hvor det er greit å fortøye eller ikke. 

Jeg har vel forøvrig sett mange ting denbf sommeren spøom jeg mener det er mer grunn til å kave seg opp over :)

Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt

Jensen_fra_Vest skrev for 1 time siden:

Nidelv ja. 3 sylindre Volvo motor i den. Politi er kontaktet. Den kan ikke legge lenge sånn. Kalesje ødelagt, dårlig fortøyret og kommer til å ligge seg unner store fendere på fjære sjø. Vuderer å heise den på land, men veit ikke om det vil bli selvtekt.

Det ville ikke være selvtekt, men "negotiorum gestio", handling utført i eierens interesse og ment som slik.

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

Båtadvokaten skrev 4 minutter siden:

Det ville ikke være selvtekt, men "negotiorum gestio", handling utført i eierens interesse og ment som slik.

...Og forløp/konsekvens er ren fysikk og reél erfaring: Når det går fra fjære til flo kan båt bli hektet fast i brygge/fendre, og naturens krefter vil fylle båten med vann med påfølgende skadeverk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...