jan Startet 3.August.2018 Link til dette innlegget Startet 3.August.2018 Er litt i markedet for å gå opp til større båt igjen, Har noen viktige kriterier,må være max 36 fot pga. regler i båthavna, men må være så stor inntil max str. som mulig :-) Det må være åpen motorbåt med en fart på minimum 28knop++(ikke pga farten i seg selv men pga vil ha en båt som drar seg uanstrengt ut av vannet med ferielast) Uteplass er viktig..osv..men vil gjerne høre litt erfaringer plusser og minuser.. Kan nevnes at jeg har kikket litt på Scand 360 , baviaria 35 sport, Prisen må være max en million vil ikke over,helst et stykke under :-) båter fra 95,tallet og oppover er aktuelle, Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 På ferie med åpen motorbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Nor Star 350 kan jeg subjektivt nevne ? ellers var jeg på nippet å kjøpe en Sea Ray. Usikker på hvilke størrelser de har men god i vannet og virker å være god kvalitet. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
wpk Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Som Windy-fan (har den femte i rekken nå) vil jeg foreslå en Mistral 33-35 eller en Grand Mistral 36. God kvalitet, suverene sjøegenskaper og tidløs design som holder seg bra i pris. Fine, praktiske løsninger ombord som fungerer godt på tur. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Lazyjack skrev On 3.8.2018 at 9.02: På ferie med åpen motorbåt? Nja,mener en cabincruiser med kalesje,god uteplass og gjerne inneplass og :-) Kommentar fra moderator: Regner med at du mener uten flybrigde, har oppdatert tittelen. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 wpk skrev 34 minutter siden: Som Windy-fan (har den femte i rekken nå) vil jeg foreslå en Mistral 33-35 eller en Grand Mistral 36. God kvalitet, suverene sjøegenskaper og tidløs design som holder seg bra i pris. Fine, praktiske løsninger ombord som fungerer godt på tur. Det er jeg helt enig i har hatt 2 mindre windyer.. og en Mistral er absolutt en båt jeg kunne tenkt meg...men under en mill..hmm .-) Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Sjøbliss skrev 59 minutter siden: Nor Star 350 kan jeg subjektivt nevne ? ellers var jeg på nippet å kjøpe en Sea Ray. Usikker på hvilke størrelser de har men god i vannet og virker å være god kvalitet. Fine båter. Sitér dette innlegget Link to post
wpk Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Ser det ligger en Mistral 35, 2000 mod på Finn nå til under millionen Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Ser det,men for langt unna Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Princess 36 Riviera er kanskje et alternativ? kk Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 KongKing skrev On 3.8.2018 at 16.32: Princess 36 Riviera er kanskje et alternativ? kk Ja det er det, max lenge er 11,5 M baugspud til plattform,, skal sjekke litt på de og, er det noen til salgs? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 jan skrev 16 minutter siden: Ja det er det, max lenge er 11,5 M baugspud til plattform,, skal sjekke litt på de og, er det noen til salgs? Virker som om det er flere som jakter på en Riviera 36. Har hatt 4 stykker som har kontaktet meg for å prøve å kjøpe min, som ikke er til salgs.? Er uansett en fantastisk romslig fin båt? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Cranchi Zaffiro 34 er også en båt å vurdere. God plass, ofte godt utstyrt og 32-34 knop med 2xKAD43. Ser min gamle ligger på Finn nå til 850.000. En 2000 mod hvor jeg monterte ny navi-radarpakke like før jeg byttet i Viksunden... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
jan Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Kjetil1 skrev 19 minutter siden: Cranchi Zaffiro 34 er også en båt å vurdere. God plass, ofte godt utstyrt og 32-34 knop med 2xKAD43. Ser min gamle ligger på Finn nå til 850.000. En 2000 mod hvor jeg monterte ny navi-radarpakke like før jeg byttet i Viksunden... De har jeg kikka på, ser veldig fine ut, brede og 2 sovelugarer med egne dører til å lukke,, de er høyaktuelle, noe mer å si om dem? Pluss og minuser Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Bavaria 33 sport og 35 sport er også aktuelle.. noe å si om dem? vet de ikke er like rå i motsjø som Windy,,Scand etc.. men det er egentlig ikke så farlig plassen ser super ut med 2 lukkbare lugarer++.. er forskjellen på de 2 båtene bare litt på str..? ser dønn like ut ellers Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 jan skrev for 5 timer siden: De har jeg kikka på, ser veldig fine ut, brede og 2 sovelugarer med egne dører til å lukke,, de er høyaktuelle, noe mer å si om dem? Pluss og minuser Erfaringen med den jeg hadde, var at den var utrolig stødig i sjøen. Tok bølger godt. Hadde ingen tung planingsterskel så den gikk fint opp i marsjfart. Litt trang i motorrom. Det var egentlig ingen store ulemper med den. Vi byttet fordi vi ønsket lukket båt med bysse og salong oppe. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.