Jump to content

Forslag til båt uten fly, 33-36 fot, min 28kn, max 1 mill. F.eks. Scand 360.

jan

Recommended Posts

Er litt i markedet for å gå opp til større båt igjen, Har noen viktige kriterier,må være max 36 fot pga. regler i båthavna, men må være så stor inntil max str. som mulig :-) Det må være åpen motorbåt med en fart på minimum 28knop++(ikke pga farten i seg selv men pga vil ha en båt som drar seg uanstrengt ut av vannet med ferielast) Uteplass er viktig..osv..men vil gjerne høre litt erfaringer plusser og minuser.. Kan nevnes at jeg har kikket litt på Scand 360 , baviaria 35 sport,   Prisen må være max en million  vil ikke over,helst et stykke under :-) båter fra 95,tallet og oppover er aktuelle,

wpk skrev 34 minutter siden:

Som Windy-fan (har den femte i rekken nå) vil jeg foreslå en Mistral 33-35 eller en Grand Mistral 36. God kvalitet, suverene sjøegenskaper og tidløs design som holder seg bra i pris. Fine, praktiske løsninger ombord som fungerer godt på tur. 

Det er jeg helt enig i har hatt 2 mindre windyer.. og en Mistral er absolutt en båt jeg kunne tenkt meg...men under en mill..hmm .-)

jan skrev 16 minutter siden:

Ja det er det, max lenge er 11,5 M baugspud til plattform,, skal sjekke litt på de og, er det noen til salgs? 

Virker som om det er flere som jakter  på en Riviera 36. Har hatt 4 stykker som har kontaktet meg for å prøve å kjøpe min, som ikke er til salgs.?

Er uansett en fantastisk romslig fin båt?

Kjetil1 skrev 19 minutter siden:

Cranchi Zaffiro 34 er også en båt å vurdere. God plass, ofte godt utstyrt og 32-34 knop med 2xKAD43. Ser min gamle ligger på Finn nå til 850.000. En 2000 mod hvor jeg monterte ny navi-radarpakke like før jeg byttet i Viksunden...

De har jeg kikka på, ser veldig fine ut, brede og 2 sovelugarer med egne dører til å lukke,, de er høyaktuelle, noe mer å si om dem? Pluss og minuser

jan skrev for 5 timer siden:

De har jeg kikka på, ser veldig fine ut, brede og 2 sovelugarer med egne dører til å lukke,, de er høyaktuelle, noe mer å si om dem? Pluss og minuser

Erfaringen med den jeg hadde, var at den var utrolig stødig i sjøen. Tok bølger godt. Hadde ingen tung planingsterskel så den gikk fint opp i marsjfart. Litt trang i motorrom. Det var egentlig ingen store ulemper med den. Vi byttet fordi vi ønsket lukket båt med bysse og salong oppe. 

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...