Timmeeh Startet 3.August.2018 Link til dette innlegget Startet 3.August.2018 Hei. Har en sabb 2h, med vribar propell. Det står først en smørekopp ned på akselen (liten messingkopp) som er skjøtt på med et rør for bedre tilgang. Denne glipper. Hvilken dimensjon er dette? Står i boken at det er 3/8" rør. Dvs at hvis jeg skaffer meg en hydraulikkslange med 3/8" han gjenger i enden, og strekker denne frem og monterer koppen på så vil det passe? Og den store smørekoppen lengre bak til propellen... denne skal ha mere smøring etter hva jeg tolker. Her tenkte jeg å montere slange direkte inn, og fastmontere en liten enhåndspresse fra biltema i andre enden. Tør ikke bruke fettpresse på den andre, da den kun skal etterteites etter kjøring? Synes det kommer inn en del vann, vanskelig å se hvor da det er så skittent... jobber med saken med å vaske kjøl.. men kan det komme inn i propellhodet hvis jeg ikke smører godt? er det noen greasetyper som er bedre enn andre til dette formål? Skal det noe spesielt hylsefett i den forreste? Regner med propellen må ha vanlig EP2 fett, men tips tas imot med takk ! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 EP2 fett begge steder er helt OK. Ville ikke brukt presse på pakkboksen nei, denne skal bare smøres forsiktig en gang I blant. Men om det lekker mye bør nok mutteren (glanden) strammes litt. Ikke så mye at det blir helt tett, den skal dryppe 2-3 dråper I minuttet under gange for kjølingens skyld. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Timmeeh Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Ok, men det går vel greit på propellen? Kan jeg sprenge noe der hvis jeg presser for mye? Fikk ikke åpnet og skiftet grease nå på slip, så hadde håpt jeg kunne presse gjennom ny og frisk grease over litt tid. Det tyter vel ut baki propellen etterhvert? Ok, det er den store mutteren over hele pakkboksen? Skal få rengjort ordentlig og se litt om det er der det kommer inn. Så evt stramme forsiktig! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Propellen er trygg. Ikke stort å sprenge der. Det er den store mutteren ja. Løs låsemutteren bak denne først, og stram for eks en kvart tørn. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Timmeeh Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Da blir det fastmontert fettpresse på propell. Ok, da skal jeg se. Takk for hjelpen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.