Jump to content

Johnson 60 hk 1985-modell. Frakopling av oljetank.


ragtime

Recommended Posts

Du finner videoer på dette:

 

1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste

2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. Vikig at denne er tett. Ellers kommer det luft i bensintilførselen som vil gi deg trøbbel. 

3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken. 

4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. Husker ikke den andre. Sikre denne med tape eller annet så den ikke skaper elektrisk krøll. Nå kan du fjerne hele oljetanken. 

5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg. Sikre disse koblingene også. 

6. Fyll 2 prosent olje i bensinen. Koble gjerne fra bensinslangen fra motoren og pump ut litt bensin for å sikre at bensinen i slangen også har 2 prosent olje. 

7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere.

8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og  oljen kun kommer fra bensintanken kan  være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. 

Redigert av snekkerbod (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...