ragtime Startet 3.August.2018 Link til dette innlegget Startet 3.August.2018 Motoren har ekstern oljetank. Er usikker på hvor mye olje denne faktisk tilfører. Derfor kan jeg tenke meg å kople vekk tanken og blande olje direkte i bensintanken. Hvordan stenger en best av oljetilførselen fra tanken? Gode råd mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 (redigert) Du finner videoer på dette: 1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste 2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. Vikig at denne er tett. Ellers kommer det luft i bensintilførselen som vil gi deg trøbbel. 3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken. 4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. Husker ikke den andre. Sikre denne med tape eller annet så den ikke skaper elektrisk krøll. Nå kan du fjerne hele oljetanken. 5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg. Sikre disse koblingene også. 6. Fyll 2 prosent olje i bensinen. Koble gjerne fra bensinslangen fra motoren og pump ut litt bensin for å sikre at bensinen i slangen også har 2 prosent olje. 7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere. 8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og oljen kun kommer fra bensintanken kan være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. Redigert 3.August.2018 av snekkerbod (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ragtime Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Takker for grundig svar! Har du også en eller flere linker til aktuelle videoer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.