Jump to content

Edit History

snekkerbod

snekkerbod

Du finner videoer på dette:

 

1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste

2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. Vikig at denne er tett. Ellers kommer det luft i bensintilførselen som vil gi deg trøbbel. 

3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken. 

4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. Husker ikke den andre. Sikre denne med tape eller annet så den ikke skaper elektrisk krøll. Nå kan du fjerne hele oljetanken. 

5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg. Sikre disse koblingene også. 

6. Fyll 2 prosent olje i bensinen. Koble gjerne fra bensinslangen fra motoren og pump ut litt bensin for å sikre at bensinen i slangen også har 2 prosent olje. 

7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere.

8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og  oljen kun kommer fra bensintanken kan  være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. 

snekkerbod

snekkerbod

Du finner videoer på dette:

 

1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste

2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. Vikig at denne er dønn tett. Ellers kommer det luft i bensintilførselen som vil gi deg trøbbel. 

3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken

4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. Husker ikke den andre. Sikre denne med tape eller annet så den ikke skaper elektrisk krøll. 

5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg. Sikre disse koblingene også. 

6. Fyll 2 prosent olje i bensinen.

7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere.

8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og den oljen kun kommer fra bensintanken kan den være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. 

snekkerbod

snekkerbod

Du finner videoer på dette:

 

1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste

2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. 

3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken

4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. Husker ikke den andre. Sikre denne med tape eller annet så den ikke skaper elektrisk krøll. 

5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg. Sikre disse koblingene også. 

6. Fyll 2 prosent olje i bensinen.

7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere.

8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og den oljen kun kommer fra bensintanken kan den være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. 

snekkerbod

snekkerbod

Du finner videoer på dette:

 

1. Kutt oljeslangen 10 cm fra motorfeste

2. Stapp inn en M8 bolt i stussen som går til motoren. Fest denne med syrefast slangeklemme. 

3. For å unngå søl, gjør det samme i slangen som går til oljetanken

4. Koble fra i motoren sensorkabelen. Det er to ledninger på dem. Den ene er brun. 

5. Koble fra oljepumpekoblingen i motoren. Denne har vel fire ledninger i seg.

6. Fyll 2 prosent olje i bensinen.

7. Tut og kjør. Du vil merke at motoren går bedre nå enn med VRO-en. Vibrerer mindre på lavt turtall og generelt går mye jevnere.

8. Pass på at i overgangen (5 min) frem til all brensel er borte og den oljen kun kommer fra bensintanken kan den være tungstartet. Anbefaler derfor å gjøre prosedyren når motoren er litt varm og har gått et par minutter. 



×
×
  • Create New...