Jump to content

Edit History

"Mathilde"

"Mathilde"

bib_ak skrev for 15 timer siden:

Er ikke mekaniker av yrke, så det er jo en utfordring - men den kan jeg ta. Det som bekymrer meg er om jeg finner riktige deler lenger (er jo snart 30 år gammel denne) - og ikke minst om jeg får tak i større stempler dersom jeg må bore opp sylinderen. Og om jeg finner riktige deler - hva vil det koste? Mer enn en fungerende 50 hester fra 90 tallet kanskje...?

Forstår dilemmaet. Slike ting koster ofte mer enn en tror på forhånd, og innebærer gjerne mer arbeid enn en kanskje hadde håpet. Når du er ferdig med arbeidet vil du fortsatt ha en 50 hester fra 90 tallet, som er verdt....tja noen tusenlapper? 

Ville nok selv vurdert å kjøpe en fungerende brukt 50 hester isteden, siden jeg heller ikke er mekaniker av yrke  :wink:

"Mathilde"

"Mathilde"

bib_ak skrev for 15 timer siden:

Er ikke mekaniker av yrke, så det er jo en utfordring - men den kan jeg ta. Det som bekymrer meg er om jeg finner riktige deler lenger (er jo snart 30 år gammel denne) - og ikke minst om jeg får tak i større stempler dersom jeg må bore opp sylinderen. Og om jeg finner riktige deler - hva vil det koste? Mer enn en fungerende 50 hester fra 90 tallet kanskje...?

Forstår dilemmaet. Slike ting koster ofte mer enn en tror på forhånd, og innebærer gjerne mer arbeid enn en kanskje hadde trodd. Når du er ferdig med arbeidet vil du fortsatt ha en 50 hester fra 90 tallet, som er verdt....tja noen tusenlapper? 

Ville nok selv vurdert å kjøpe en fungerende brukt 50 hester isteden, siden jeg heller ikke er mekaniker av yrke  :wink:

• Create New...