AlexanderT Startet 4.August.2018 Link til dette innlegget Startet 4.August.2018 Hej Jeg er ved at købe en T7, men er lidt usikker på om det er det helt rigtige valg. Har kigget på alt hvad der findes af daycruisers og endt med at T7 er det bedste valg for vores familie. Er ikke sikker på kvaliteten af Quicksilver/Uttern D70 så den har jeg fravalgt. T7. VS. C76 Ikke trailerbar (B:259cm). Trailerbar (B:255) 10 personer. 7 personer Bra pris. Højere pris (+150.000 ifht T7 med samme HK) 250HK max. 350HK max (tænker ikke det er nødvendigt) Højt forbrug benzin. Lavere forbrug God vandskibøje. Spinkel vandskibøje (kan vel eftermontere en som ligner den fra T7) Badeplatform ikke så god. God badeplatform med sofa til “de gamle”. Teak. Kunststof på dæk Åbent toilet. Lukket toilet De test jeg kan finde er T7 vs C75 og da tipper det i retning af T7, men nu er C76 jo kommet på banen. I testen mellem C75 og C76 skulle interiør være meget det samme men TSI skrog give lige fordele med mindre forbrug og højere fart. Værdsætter kommentare. Hilsen Alexander Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Jeg har selv C76. Er kjempefornøyd med den, og den virker veldig solid! Går også mykt og behagelig i høy sjø. Alle som har vært med på tur har vært imponert over hvor behagelig den går i sjøen, og hvor lite støy det er av den. Har 300 hk. Jeg har ikke lukket toalett, det kan isåfall ettermonteres, men det blir litt trangt dersom du setter opp vegger. Jeg ville anbefalt og prøve uten vegger først. Døren inn i kabinen er uansett så mørk at du ikke ser gjennom den. Antall personer i Askeladden er som du sier 7 stykker. Har du 10 personer i den tror jeg du sliter med å finne plass.. Hehe.. Vi har vært 7 voksne menn i min. Da er det grei plass til alle. Fikk den i 45 knop også med full båt ? Askeladden er nok dyrere ja, men jeg tror kvaliteten er bedre, og annenhåndsverdien høyere. Jeg har ikke prøvd vannskibøylen på båten heller, men på min C76 ser den nå veldig kraftig ut, kan ikke se for meg at den blir bøyd! Den har også Zipwake systemet som stabiliserer båten avhengig a= hvor folk sitter og hvor vinden kommer fra. Den ligger alltid beint i sjøen, fungerer 100 % som det skal! Kan i tillegg overstyres dersom du synes den slår for mye i sjøen. Da kan du legge baugen mer ned. Dette har ikke C75. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Min forrige båt var Finnmaster T7 - var veldig fornøyd, og vi var faktisk 10 stk på dagstur (tok med en gjeng fra jobb) med grillmat og (litt...) leskende drikke. Til info lagde jeg en omvisningsfilm av min T7, om det er av interesse: Sitér dette innlegget Link to post
AlexanderT Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Kenneth82 skrev On 4.8.2018 at 16.51: Min forrige båt var Finnmaster T7 - var veldig fornøyd, og vi var faktisk 10 stk på dagstur (tok med en gjeng fra jobb) med grillmat og (litt...) leskende drikke. Til info lagde jeg en omvisningsfilm av min T7, om det er av interesse: Vis hele sitatet Hej Kenneth Har set din film på youtube et par gange, det er god hjælp til nye købere. Hvorfor skiftede du? Og til hvad? Hilsen Alexander Sitér dette innlegget Link to post
AlexanderT Svart 4.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Kalle Well skrev On 4.8.2018 at 8.54: Jeg har selv C76. Er kjempefornøyd med den, og den virker veldig solid! Går også mykt og behagelig i høy sjø. Alle som har vært med på tur har vært imponert over hvor behagelig den går i sjøen, og hvor lite støy det er av den. Har 300 hk. Jeg har ikke lukket toalett, det kan isåfall ettermonteres, men det blir litt trangt dersom du setter opp vegger. Jeg ville anbefalt og prøve uten vegger først. Døren inn i kabinen er uansett så mørk at du ikke ser gjennom den. Antall personer i Askeladden er som du sier 7 stykker. Har du 10 personer i den tror jeg du sliter med å finne plass.. Hehe.. Vi har vært 7 voksne menn i min. Da er det grei plass til alle. Fikk den i 45 knop også med full båt ? Askeladden er nok dyrere ja, men jeg tror kvaliteten er bedre, og annenhåndsverdien høyere. Jeg har ikke prøvd vannskibøylen på båten heller, men på min C76 ser den nå veldig kraftig ut, kan ikke se for meg at den blir bøyd! Den har også Zipwake systemet som stabiliserer båten avhengig a= hvor folk sitter og hvor vinden kommer fra. Den ligger alltid beint i sjøen, fungerer 100 % som det skal! Kan i tillegg overstyres dersom du synes den slår for mye i sjøen. Da kan du legge baugen mer ned. Dette har ikke C75. Vis hele sitatet Hej Kalle Mange tak for dit svar. Har set en del af dine indlæg her på forum omkring C76 og det er bla. Din begrestring for C76 som gør mig i tvivl om at Købe T7 ;-) Håber at nogen med T7 svarer og er begejstret ellers ender det vist med en C76 ;-) Hilsen Alexander Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 Ja jeg har egentlig bare positive opplevelser med både båten og servicen jeg har fått ? Når jeg har lagt til i kai i Bergen sentrum er det mange som kommer bort og vil se på båten og synes den er flott, så det er nå kjekt ? En jeg kjenner går for en C65 etter å ha sett båten min en gang i levende live. Hehe.. Askeladden er også et anerkjent merke som folk forbinder med kvalitet, og det er et lokalt produkt også selv om hovedproduksjonen er flyttet utenfor landegrensene ? Jeg vil forslå at du prøver båten og ser hvordan du selv opplever den, men tror ikke du blir skuffet. Liker spesielt løsningen Askeladden har på ombordstigningen bak. Den gjør det lett for alle å komme seg ombord. Du må ikke klatre over noe for å komme inn i båten. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 4.August.2018 Link til dette innlegget Svart 4.August.2018 For min del stod det mellom Askeladden C75 og Finnmaster T7. Prøvekjørte og så begge, og synes faktisk at T7 var den peneste av dem. Men valgte likevel C75 som jeg mener totalt sett hadde bedre og mer praktiske løsninger og innredning. Jeg ville ikke valgt eget toalettrom pga plassen. Vannskibøylsen på C75 (76) er god, men har en maksgrense på rundt 100 kg. Dvs. at den ikke egner seg for tyngre tuber, men kun ski/brett. Bruk tau med V-splitt for tuber med flere personer. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 @AlexanderT, vi var utrolig fornøyd med vår T7. En perfekt båt til oss og vår bruk, vi fikk installert varmer som også gjorde det mye mer behagelig når vi var på tur med ungene - anbefales særlig her på Vestlandet Jeg tok også båten over Sletta, med god vind og bølger imot - uten at det kom en dråpe saltvann på vinduene - båten føltes veldig trygg og god. Vi byttet fordi dette var vår første båt, og etter tre sesonger hadde familien vokst med ett medlem, og vi var bitt av båtlivet. Vi byttet motor med seil, og har nå en Elan Impression 384 - noen få fot opp. Byttet fordi vi ønsket å være mer på sjøen, reise lengre, og ikke minst overnatte ute på holmene istedenfor å haste hjemover når leggetid for ungene nærmet seg Tror du blir fornøyd uansett hvilken båt du velger - tror ikke du vil oppleve å bli skuffet over T7'en. Vi fikk mange lange blikk og hyggelige hilsener når vi lå til kais med båten! Sitér dette innlegget Link to post
AlexanderT Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Kenneth82 skrev On 5.8.2018 at 9.46: @AlexanderT, vi var utrolig fornøyd med vår T7. En perfekt båt til oss og vår bruk, vi fikk installert varmer som også gjorde det mye mer behagelig når vi var på tur med ungene - anbefales særlig her på Vestlandet Jeg tok også båten over Sletta, med god vind og bølger imot - uten at det kom en dråpe saltvann på vinduene - båten føltes veldig trygg og god. Vi byttet fordi dette var vår første båt, og etter tre sesonger hadde familien vokst med ett medlem, og vi var bitt av båtlivet. Vi byttet motor med seil, og har nå en Elan Impression 384 - noen få fot opp. Byttet fordi vi ønsket å være mer på sjøen, reise lengre, og ikke minst overnatte ute på holmene istedenfor å haste hjemover når leggetid for ungene nærmet seg Tror du blir fornøyd uansett hvilken båt du velger - tror ikke du vil oppleve å bli skuffet over T7'en. Vi fikk mange lange blikk og hyggelige hilsener når vi lå til kais med båten! Vis hele sitatet Mange tak for dit svar. Meget værdifuldt med information fra nogen som har ejet båden. God sommer Hilsen Alexander Sitér dette innlegget Link to post
Lend1ng Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Er det med eller uten cabin? Ønsker meg C76 center cabin selv! Sitér dette innlegget Link to post
AlexanderT Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Lend1ng skrev On 5.8.2018 at 19.10: Er det med eller uten cabin? Ønsker meg C76 center cabin selv! Vis hele sitatet Uden Cabin, det skal være en cruiser som evt kan komme på en trailer Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Jeg har sett på begge. Så vidt jeg forstod var T7 og T8 lave under kalesjen. Flotte båter! Jeg endte med en ny C76 med DF350. Jeg synes Askeladden har en overbevisende pakke med C76 og Suzuki. 350 virker økonomisk i bruk, har et fantastisk lydbilde for dem av oss som bryr seg om slikt, men den er nok ikke spesielt økonomisk å kjøpe, den er dyr. Vi har bla fått med varmer, tror det blir suksess når temperaturen faller. Jeg er veldig fornøyd. Det eneste som mangler er muligheten til å ta mer fri for å bruke båten;) Sitér dette innlegget Link to post
AlexanderT Svart 9.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 PerUlv skrev On 9.8.2018 at 18.24: Jeg har sett på begge. Så vidt jeg forstod var T7 og T8 lave under kalesjen. Flotte båter! Jeg endte med en ny C76 med DF350. Jeg synes Askeladden har en overbevisende pakke med C76 og Suzuki. 350 virker økonomisk i bruk, har et fantastisk lydbilde for dem av oss som bryr seg om slikt, men den er nok ikke spesielt økonomisk å kjøpe, den er dyr. Vi har bla fått med varmer, tror det blir suksess når temperaturen faller. Jeg er veldig fornøyd. Det eneste som mangler er muligheten til å ta mer fri for å bruke båten;) Vis hele sitatet Hej Per Tak for dit svar. Er lige ved at lukke handlen på en C76 med stort set alt udstyr til en rimelig pris og med 350HK suzuki ;-) Hilsen Alexander Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.