owaage Startet 5.August.2018 Link til dette innlegget Startet 5.August.2018 Jeg monterte for mange år siden en KAD 42 i båten. Tidligere var Webasto og varmtvannsberederen koblet til motorens kjølevannssystem. Jeg har aldri somlet meg til å fikse dette på KADen. Tenkte å prøve nå, men er usikker på hvor på motoren disse sitter. Fant en tegning som mest sannsynlig viser ut (nr 8 på vedlagt tegning) men er ikke sikker og har ikke funnet ut hvor returen går. Noen som kan hjelpe meg? Kanskje med et bilde eller to til og med? På forhånd tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Det er rett som du antar; der del nr 8. står kan du montera ein slangenippel. Tilsvarande gjenga uttak for returen er på termostathuset. Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Retur monteres på ene uttaket i termostathuset som vist på dette bildet (over ferskvannspumpen) Sitér dette innlegget Link to post
owaage Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Jeg monterte for mange år siden en KAD 42 i båten. Tidligere var Webasto og varmtvannsberederen koblet til motorens kjølevannssystem. Jeg har aldri somlet meg til å fikse dette på KADen. Tenkte å prøve nå, men er usikker på hvor på motoren disse sitter. Fant en tegning som mest sannsynlig viser ut (nr 8 på vedlagt tegning) men er ikke sikker og har ikke funnet ut hvor returen går. Noen som kan hjelpe meg? Kanskje med et bilde eller to til og med? På forhånd tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 5.August.2018 Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Du har da allerede laget en tråd og der har du jo fått svar ;) Sitér dette innlegget Link to post
owaage Svart 5.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2018 Tusen takk for svar! Jeg sjekker. Er ikke helt sikker på hvordan termostathuset ser ut, og min motor er ikke helt lik den på bilde, men jeg burde vel klare å finne det. Kommentar fra moderator: Slått sammen 2 tråder om samme tema. Sitér dette innlegget Link to post
owaage Svart 6.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Hei igjen Noen som vet om pluggen i midten av bildet er kjølevannreturen? Noen som vet hva slags verktøy jeg trenger for å ta den ut? Ser ut som en firkantnøkkel på 8-10 mm? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.