Jump to content

Anbefaling liten daycruiser med utenbordsmotor, 20-22 fot, maks 250k

Daycruiser⛵️

Recommended Posts

Hei! Ønsker gode tips for førstegangs liten daycruiser med utenbords motor. Størrelse 20 - 22 fot. 

Minimum 2 sengeplasser. 

Budsjett 200’ - 250’.

Ønsker å bruke båten primært til dagstur, men blir nok en overnatting i ny og ne.

Dette er ønsker for båtens fasiliteter: 

- bading fra båten

- vannsport

- kokemulighet

- vask/dusj på rekka 

- fiske

- solseng

setter stor pris på gode tips!

Vi har hatt skibsplast 655 i 5 sesonger nå og er storfornøyd. God kvalitet, god plass, spesielt i kabin i forhold til størrelsen.

litt kjedelig skrog, men veldig stødig og trygt.

den er ikke selvlensende så fiske kan være litt upraktisk..

har vannklosett, dobbelt rødspritbluss og trykkvann i vasken.

vi har ikke dusj, men vet mange har det

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg har en yamarin 6110 med 200 hk. Pris ca 160 til 200. Veldig fornøyd. Men jeg syns det er trist at man ikke kan kjøpe originale deler. Hvis båten er 10 år eller eldre. Ta feks hvis du ødelegger noe, badestige, vindu etc.. Så jeg ville bare dele den erfaringen. Ellers så er skroget fantastisk. Skulle jeg kjøpt noe nå tilsvarende, så hadde jeg vurdert en Ibiza 24 fot. Jeg tenkte 21 fot er perfekt. Men nå vil jeg ha større. Noe med toalett, pentry etc. Sånn sett så er Askeladden og Uttern best. De har vask, do fra 21 fot og større. Yamarin har igjen litt mer salongplass, bedre skrog. 6110 modellen har en litt klønete badetrapp-løsning. Uttern har jeg hørt er litt lavere kvalitet på finish, og deler. Ibiza har mest salong/sitteplass. Minst bo/sove mulighet. Så synes det trekker litt ned. Liker at båten gir mulighet for overnatting. Så 21 fot=Askeladden 24+yamarin/Ibiza. Eneste gode rådet du burde følge, er: hold deg langt unna drev. 

Redigert av Strandkrabba (see edit history)
glalaks skrev for 2 timer siden:

Vi har hatt skibsplast 655 i 5 sesonger nå og er storfornøyd. God kvalitet, god plass, spesielt i kabin i forhold til størrelsen.

Tusen takk for tips! 

Strandkrabba skrev 1 time siden:

Jeg har en yamarin 6110 med 200 hk. Pris ca 160 til 200. Veldig fornøyd. Men jeg syns det er trist at man ikke kan kjøpe originale deler. Hvis båten er 10 år eller eldre. Ta feks hvis du ødelegger noe, badestige, vindu etc.. Så jeg ville bare dele den erfaringen. Ellers så er skroget fantastisk. Skulle jeg kjøpt noe nå tilsvarende, så hadde jeg vurdert en Ibiza 24 fot. Jeg tenkte 21 fot er perfekt. Men nå vil jeg ha større. Noe med toalett, pentry etc. Sånn sett så er Askeladden og Uttern best. De har vask, do fra 21 fot og større. Yamarin har igjen litt mer salongplass, bedre skrog. 6110 modellen har en litt klønete badetrapp-løsning. Uttern har jeg hørt er litt lavere kvalitet på finish, og deler. Ibiza har mest salong/sitteplass. Minst bo/sove mulighet. Så synes det trekker litt ned. Liker at båten gir mulighet for overnatting. Så 21 fot=Askeladden 24+yamarin/Ibiza. Eneste gode rådet du burde følge, er: hold deg langt unna drev. 

Topp, tusen takk for alle tips! Vurderer en Uttern D66...

glalaks skrev for 2 timer siden:

Takk for svar og tips! 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...