Vaagen Startet 6.August.2018 Link til dette innlegget Startet 6.August.2018 Sjøsatte båten, 2016 Terhi 445c m. 2016 30 hk Tohatsu, etter service i dag. Reagerte med en gang på at - den (subjektivt) virket å gå tregere i plan, det virket som om bånndraget var svakere. - lyden var annerledes (roligere/stillere) - toppfarten var noe lavere, nesten ikke forskjell på marsjfart og max fart. Kun mer lyd og én knop ekstra ved de siste 20 - 25 % pådrag. - den reagerte (også subjektivt) annerledes på trim, den galopperte mer enn før, og grensen for hva som var for mye trim ut, var blitt smalere (brå overgang til rusing). - merket ved et par anledninger, at strømmen liksom tok tak i motoren sidelengs, noe som gav en sidelengs bevegelse i båten, som jeg aldri har opplevd før. Jeg har ikke fått fakturaen enda, så jeg vet ikke nøyaktig hva som er gjort, men i tillegg til vanlig service, er der skiftet MAP-sensor på garanti (recall/kammpanje). Den har vel med tenning/innsprøytning å gjøre, og kan kanskje forklare endring i kraften (om det er noe galt med den nye), men ikke de andre tingene. Jeg har dessverre ikke turteller, så jeg får ikke målt om motoren får det turtallet den skal (nå eller før). Har noen en teori om hva som kan ha skjedd? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
J-R Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 står den i samme høyde på akterspeilet? Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 6.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Det er et godt spørsmål. Klarte ikke se spor av at den var flyttet, men mye av det jeg har skrevet over, tyder jo på at den er senket. Skal høre med verkstedet om motoren var av båten. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Ronald Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Fjernkontroll? Sjekk i så fall at wire, rettere sagt wire-strømpen, til gass er montert og justert riktig slik at du du er sikker på at du får fullt gasspådrag. Hvordan? F.eks ved å gi full gass på hendelen uten å starte motor, og så gå bak på motor å sjekke at det ikke er mer vandring igjen på stag til gasspjeld. (Jeg har selv bommet på dette en gang som jeg demonterte wirestrømper for smøring etc., og så ikke fikk det ordentlig i spor igjen.) Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 7.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Dette er relevant å sjekke! Andre tanker? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.