Frivakt Startet 6.August.2018 Link til dette innlegget Startet 6.August.2018 Den lakkerte aluminiumsrammen til vinduene har begynt å okydere under lakken. Når det renner vann fra de okydere områdene, settes det noen avleiringer på glasset som jeg sliter med å få bort. Har forsøkt med vindusrens, sterk eddik og rødsprit - uten særlig hell. Noen som vet råd? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Dersom det er glass, hva med å bruke et barberblad? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Legg ut et bilde, Frivakt. Du få også bestilt reserveglass fra Rutgerson www.rutgerson.se. Originalt har hele portlighten varenummer A1150-200CH på min 2001-modell. Info hentet fra Trond Huseklepp i dag https://www.rutgerson.se/product/oval-403x204mm-opening-with-reinforced-glass/ Har selv knekt den ene tappen som lukker vinduet :-( Trond mente det beste var å demontere og få det sveiset, så blir nok til det. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Har du prøvd glasspolish ? Jeg kjøpte en bruktbil en gang der teksten fra til salgs lappen kom til syne hver gang det dugget i bilen. Prøvde alt av vindusvask midler, rødsprit ,aceton osv. Når jeg kom til glasspolish forsvant det. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 7.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Takk for tips, @Kasper22. Det skal jeg forsøke. Takk til @Worry II for info om sidevinduene. De begynner å bli slitne i rammene også, men denne tråden gjelder rutene i styrehuset. Legger ved et bilde. Det hvite belegget du ser på pakningen renner også nedover glasset. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 I alle dager.. øverst på frontvindu, assa.. Kan det være noe annet enn saltvann da ? Skjer det noe kjemisk oppi der kanskje ? Ikke sett dette før, nei. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Fikk noe pulver hos Riis Bilglass en gang for å polere en sliten frontrute I bil. Brukte spruteflaske med vann og polermaskin. Resultatet ble overraskende bra. Mulig det kan brukes på dete også? OBS: Dekk til omgivelsene, sprut fra maskinen var nesten umulig å få bort etterpå! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frivakt Svart 7.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Det er aluminiumet som tæres under lakken langs pakningen. Se nytt bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.