Jump to content

Hvor mye fart "mister" du ila sommeren?

Lenasmartin20

Recommended Posts

Hei båtfolk! Lurer bare på om det er menge som er like plaget som meg av at de mister mye fart på båten i l a sessongen og om det er andre grunner til det enn jeg har tenkt på!

Har en 27 foter på ca 2500 kj med 200hk motor, ved sjøsetting i begynnelsen av mai gjerde den greit 35 knop med kone og barn ombord. Har jo puttet i litt ekstra ting og tang i l a sessongen, men ikke mer enn maks 100 kg-  Den siste tiden har jeg bruke halve fjorden på å få en lett lastet båt i plan og max fart er nå ca 23 knop, så er jo ca 12 knop tregere!! I år har det vært unormalyt mye rur/groe på både båt og motor, så det gjør vel sitt, men tendensene har vært de samme tidligere år med nesten ingen groe. Jo lenger ut på sommern, jo tregere går båten. Stoffer med samme type bunnstoff hvert år! Hat ikke fyllt vanntank eller brukt septick de siste 3 sessongene.  Er det andre ting som kan føre til fartsreduksjon? Andre som opplever det samme?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...