Jump to content

Ny båt neste sesong. Skjærgårdsjeep eller liten daycruiser. Blir 16

Kisa

Recommended Posts

Lå ute en slik båt(475  60hk( motor trengte litt rep) 2005 mod til 45') i går, tok kontakt men for sent. Solgt på under 20 timer. Har siktet meg litt mot Askeladden, Yamarin og Ryds grunnet rykter om gode sjø egenskaper. Har litt lyst å komme fram tørr også og ser at mange leveres med kalesje, men usikker på hvor mye de tåler. 

Gjelder å følge med på finn dag for dag :) Håper mange skal bytte båt i vinter

Hunden skrev for 4 timer siden:

Jeg holder til på Møre og farter i en fjord, så det blir ikke så gale bølger. Baufort skala er kansje mer nøyaktig, selv om den brukes til åpen sjø. 1-2 meter ganske tette bølger med hvitt skum som blåser litt. Vær og vind skifter fort her på kysten i møre og det er ofte man får en skummel tur hjem fra hytten. 

Holder selv til på vestlandet, og farter mye i Hjeltefjorden og Korsfjorden. Ved 1-2m fjordsjø er min båt uegnet synes jeg, det er en Askeladden 605. Nå tar jeg bølgehøyden du beskriver helt bokstavelig, det er kanskje feil av meg, men 2m bølger er nesten like høyt som under taket i en vanlig stue(2,4m). Det vil jeg påstå er meget tøffe forhold for større båter også, men er klar over at mange overvurderer bølgehøyden kraftig. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...