Egni Startet 8.August.2018 Link til dette innlegget Startet 8.August.2018 I 25 år har jeg hatt ei bøye utenfor naustrekka der jeg har ett av dem. Båten jeg fortøyer der er en 25-fot halvplaner. Bøya ligger et godt stykke utpå og har aldri vært til hinder for noen. I dag har en nabo lagt ut sin bøye og det ligger an til å bli en kollisjon når begge fortøyer og vind og vær skal bestemme. Av to andre naboer ble han oppfordret til å konferere med meg, men det skjedde ikke. Før jeg tar opp dette med ham, så skulle jeg gjerne vite om det finnes gode kjøreregler på dette området. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Vil ikke vinden blåse samme vei? Letteste er vel og ta det opp med han som satte ut bøya og forklare at du er bekymret for det. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Hei I nokre kommunar/område pliktar ein å søka før ein legg ut bøyar. Slike stadar er det først godkjent, best i rett. På stadar der det ikkje er søknadsplikt er det først lagt ut, best i rett. Sjekk om det er søknadsplikt i området før du eventuelt ber naboen om å flytta sin bøye. Dette sagt, så ville eg strekt meg langt for å ha eit godt nabotilhøve. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.