Stekepanne Startet 9.August.2018 Link til dette innlegget Startet 9.August.2018 (redigert) Hallo, Vi har dusjkabinett i vår seilbåt, men synes designet på dørene er litt tåpelig - Det er en relativt stor glippe (type 10cm eller noe sånt) ned til gulvet. Så resten av gulvet på badet blir veldig vått selv om dørene er ordentlig lukket hele tiden mens man dusjer. Lurte på om noen her har en lur løsning for å "forlenge" disse dørene noe? Andre lure forslag mottas selvsagt med takk! Redigert 9.August.2018 av PostIT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Er disse dørene av typen av akryl/plexiglass? Et alternativ er å lage nye hull for hengslene og dermed senke dørene noe. Bakdelen da er jo at det ble mer klaring i overkant av dørene. Ønsker du heller lage nye dører selv av plast/plexiglass er det også en mulighet (blant annet Biltema har klare plastglass og frostede plexiglass). Å forlenge de eksisterende dørene går an, men jeg ser ikke for meg hvordan det skal gjøres fint. Gjerne du har et bilde av dusjkabinettet? Lettere å se for seg alternativer da Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 9.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Takk for svar. Jeg heller også mot at jeg må lage nye dører for å få dette ordentlig. Usikker på hva de er laget av, men nye kan jeg jo lage av hva jeg vil :) har ikke bilde av vår båt, men fant 2 på Google som viser problemet bedre enn ikke noe. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 (redigert) Kansje ikke spesielt estetisk, men det er fult mulig å legge en gummistrimmel (type som brukes i dører / porter til lagere / kjølerom) utenpå dusjdøren med teppetape...... Edit: Ser etter at du la ut bildene grunnen til at den er så kort. Ellers ville den buttet i innerlineren. Med gummiflaps vil ikke dette være noe problem. Redigert 9.August.2018 av Big Horn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 9.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Jeg har tenkt på det, men det vil vel bare hindre vann i å renne ut? Største problemet hos oss er at det spruter vann på grunn av «fallhøyden» Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Strimlen kan jo subbe i dørken.... Eventuelt kan du montere en "terskel" på utsiden som går litt på oversiden av der døren slutter. En pent formet teakplank som limes med tech7 burde gjøre susen. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 9.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Å, du mente å montere strimlen i døra ikke på gulvet!? Ja da skjønner jeg hva du mener :) hm, ja å lage en terskel er også en vei rundt det! Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 Riktig! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.