BlåFerie Svart 27.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2019 Oppdatering på tråden, fikk senket roret nok til å ta ut de gamle simmeringene i helgen. De kunne tas ut for hånd og ga overhode ingen tetting rundt rorakselen. Det var tydelig at det var brukt vanlig fjær som ikke var rustfri, de var tilnærmet helt oppløst. Fikk ikke plass til begge nye simmeringene, mistenker at den øverste simmeringen aldri har vært helt nede i hylsen. Fikk kun montert en av de nye og byttet ut klemmen med en ny bredere for eksosrør, gir litt bedre opplegg rundt hele. Fjernet gammel smørning og byttet ut den gamle nippelen som var blokkert av rust. Fikk ikke tak i ny med så store gjenger (ca 9.8mm) så byttet til en griskopp som forsåvidt er mer lettvindt. Det sitter en simmering i bunn også som jeg kan se fra undersiden av båten, denne ser bedre ut enn de andre og siden jeg ikke fikk senket roret lengre enn ca 50cm må jeg heller satse på å ta den neste gang. Antar denne løsningen holder noen år nå, neste gang tar jeg hele roret ut og vurderer en annen løsning, alternativt som tidligere nevnt en hylse/slange som går langt over vannlinjen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.