Branok Startet 9.August.2018 Del på Facebook Startet 9.August.2018 Hei, Har en tidlig 2000 talls Mariner Viking 10 som ikke vil gå skikkelig på fra halv gass og oppover, virker som om den kutter helt når man kommer på halv gass. Motoren starter lett. Har vært av med gasser og rengjort etter beste evne. Noen tips? Se gjerne video. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Det er et kjent problem med statoren på disse, har kommet en forbedret utgave. Hos meg døde motoren helt, var brudd i statorviklingene. Er statoren som lager strøm til tenningen. Sitér dette innlegget Link to post
Branok Svart 9.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2018 Mye pes å bytte denne? Er vel denne det er snakk om? https://www.skruvat.no/batdeler/Stator-P353467.aspx# Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 ja, det er den. (Kjøpte fra Ravns garage) Det er ikke mye jobb, men svinghjulet må av. Må bruke avtrekker som er beregnet for dette. Sjekk gjerne før du bestiller at du har den gamle, sorte, typen. Den nye er, som det fremgår i den tråden, rød. Sitér dette innlegget Link to post
Branok Svart 9.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2018 Takk for svar. Må jeg av med svinghjulet for å komme til å se hvilken type jeg må ha, eller kan man komme til å se uten demontering? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.