Knallipadden Startet 9.August.2018 Del på Facebook Startet 9.August.2018 Jeg skal bytte starter på min VP MD17, men den sitter helt fast. Har fått ut begge boltene men starteren henger som om alle boltene er på plass. Har forsøkt å bruke hammer og dor med flat ende, men den rikker seg ikke. Tips mottas med takk. Bilde av ny starter med innfesting. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 (redigert) Saus på med rustløser. Bruk det tynne røret som følger med og legg det inn i sprekken mellom starter og motor. Spyl så rustløser inn i sprekken. Biltema sin rustløser er bra faktisk. Spyl inn hele veien rundt. La det virke. Så spyl igjen. Det er veldig bra å sette boksen i sola og la den bli godt varm (40 grader eller så), evt vannbad. Jeg hadde kanskje prøvd med en borhammer med meisel. Bare for å dunke i starteren du uansett skal kaste. Vibrasjonene er så intense at de nok kan løsne rusten. Finnes sikkert flere tips her blant mekanikerne. Redigert 9.August.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Knallipadden Svart 9.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2018 Takk for tips. Starteren kom av til slutt med masse rustløser og kraftige slag. Grand Banks jr skrev 1 time siden: Saus på med rustløser. Bruk det tynne røret som følger med og legg det inn i sprekken mellom starter og motor. Spyl så rustløser inn i sprekken. Biltema sin rustløser er bra faktisk. Spyl inn hele veien rundt. La det virke. Så spyl igjen. Det er veldig bra å sette boksen i sola og la den bli godt varm (40 grader eller så), evt vannbad. Jeg hadde kanskje prøvd med en borhammer med meisel. Bare for å dunke i starteren du uansett skal kaste. Vibrasjonene er så intense at de nok kan løsne rusten. Finnes sikkert flere tips her blant mekanikerne. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Knallbra! Hadde behov for å skifte den der Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
pipe Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Den hadde gjort nytten sin ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.