Jump to content

Starteren er rustet fast VP MD17

Knallipadden

Recommended Posts

Saus på med rustløser. Bruk det tynne røret som følger med og legg det inn i sprekken mellom starter og motor. Spyl så rustløser inn i sprekken. Biltema sin rustløser er bra faktisk.

Spyl inn hele veien rundt. La det virke. Så spyl igjen. Det er veldig bra å sette boksen i sola og la den bli godt varm (40 grader eller så), evt vannbad.

Jeg hadde kanskje prøvd med en borhammer med meisel. Bare for å dunke i starteren du uansett skal kaste. Vibrasjonene er så intense at de nok kan løsne rusten.

Finnes sikkert flere tips her blant mekanikerne.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Takk for tips. Starteren kom av til slutt med masse rustløser og kraftige slag. 

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

Saus på med rustløser. Bruk det tynne røret som følger med og legg det inn i sprekken mellom starter og motor. Spyl så rustløser inn i sprekken. Biltema sin rustløser er bra faktisk.

Spyl inn hele veien rundt. La det virke. Så spyl igjen. Det er veldig bra å sette boksen i sola og la den bli godt varm (40 grader eller så), evt vannbad.

Jeg hadde kanskje prøvd med en borhammer med meisel. Bare for å dunke i starteren du uansett skal kaste. Vibrasjonene er så intense at de nok kan løsne rusten.

Finnes sikkert flere tips her blant mekanikerne.

IMG_20180809_202604.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...