Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

HansH skrev 42 minutter siden:

@Hulda Hvilken Sleipnermodell har du? Nytt girhus til 30' høres dyrt ut når mitt kostet 6,4'

Liggende installasjon gir mening når girhuset er hermetisk lukket. Ingen avtapping av verken vann eller spon. jippi for slike fremskritt vi har fått.

Det var en lenger opp her som prissetter 'grusing av truster'. Husker ikke hvilken jeg har. Tror den dytter 90 kg. Liggende installasjon gir uansett mening, ble godkjent av Sleipner den gangen jeg kjøpte den. Ble nysgjerrig, måtte bla tilbake. Varenr. SP95T12, kr. 19 390 ex mva. dato 29.05.2000. Og da har den vært i sjøen siden 2002, for jeg kjøpte tunnelen i 2001, og sveiset den inn. Bare tunnelen kostet 1 800 spenn hos Sleipner, ex mva. Vanlig jernrør. Som sagt, Sleipner godkjente horisontal montering. Eneste begrensningen var at hurtiggående båter som plasker mye, må ha støtte under toppen av elektromotoren. I form av en trekloss e.l. Så jeg har også kloss under toppen av motoren, for alle tilfellers skyld.

Hulda

Hulda

HansH skrev 23 minutter siden:

@Hulda Hvilken Sleipnermodell har du? Nytt girhus til 30' høres dyrt ut når mitt kostet 6,4'

Liggende installasjon gir mening når girhuset er hermetisk lukket. Ingen avtapping av verken vann eller spon. jippi for slike fremskritt vi har fått.

Det var en lenger opp her som prissetter 'grusing av truster'. Husker ikke hvilken jeg har. Tror den dytter 90 kg. Liggende installasjon gir uansett mening, ble godkjent av Sleipner den gangen jeg kjøpte den. Ble nysgjerrig, måtte bla tilbake. Varenr. SP95T12, kr. 19 390 ex mva. dato 29.05.2000. Og da har den vært i sjøen siden 2002, for jeg kjøpte tunnelen i 2001, og sveiset den inn. Bare tunnelen kostet 1 800 spenn hos Sleipner, ex mva. Vanlig jernrør. Som sagt, Sleipner godkjente horisontal montering. Eneste begrensningen var at hrutiggående båter som plasker mye, må ha støtte under toppen av elektromotoren. I form av en trekloss e.l. Så jeg har også kloss under toppen av motoren, for alle tilfellers skyld.

• Create New...