Jump to content

Edit History

StorStas

StorStas

Dette er en 60A dynamo.  MD2040 ble levert med disse på den tiden. 

Hadde tilsvarende dynamo på min MD2030 (2004 mod), og min mening er at denne dynamoen i utgangspunktet ikke egner seg for en LFP bank av noen særlig størrelse.  Den holdt i alle fall ikke lenge hos meg etter at jeg innstallerte en 660Ah AGM bank.  Mener å huske at det gikk en drøy sesong eller så før den takket for seg.  Den kunne lade tett oppunder 60A i timevis, og det er slikt som gjerne tar knekken på dynamoer.

Dynamoen din kan modifiseres med s.k. ekstern regulator med strømbegrensning, men da blir det ikke rare ladekapasiteten å hente ut.  Sats heller på en dynamo som er beregnet for jobben :)

StorStas

StorStas

Hadde tilsvarende dynamo på min MD2030 (2004 mod), og min mening er at denne dynamoen i utgangspunktet ikke egner seg for en LFP bank av noen særlig størrelse.  Den holdt i alle fall ikke lenge hos meg etter at jeg innstallerte en 660Ah AGM bank.  Mener å huske at det gikk en drøy sesong eller så før den takket for seg.  Den kunne lade tett oppunder 60A i timevis, og det er slikt som gjerne tar knekken på dynamoer.

Dynamoen din kan modifiseres med s.k. ekstern regulator med strømbegrensning, men da blir det ikke rare ladekapasiteten å hente ut.  Sats heller på en dynamo som er beregnet for jobben.

StorStas

StorStas

Dynamoen din kan modifiseres med s.k. ekstern regulator, men da blir det ikke rare ladekapasiteten å hente ut.  Sats heller på en dynamo som er beregnet for jobben.

StorStas

StorStas

Hadde tilsvarende dynamo på min MD2030 (2004 mod), og min erfaring er at denne dynamoen i utgangspunktet ikke egner seg for en LFP bank av noen særlig størrelse.  Den holdt i alle fall ikke lenge hos meg etter at jeg innstallerte en 660Ah AGM bank.  Mener å huske at det gikk en drøy sesong eller så før den takket for seg.  Den kunne lade tett oppunder 60A i timevis, og det er slikt som gjerne tar knekken på dynamoer.

Dynamoen din kan modifiseres med s.k. ekstern regulator, men da blir det ikke rare ladekapasiteten å hente ut.  Sats heller på en dynamo som er beregnet for jobben.

• Create New...