tore_v1 Startet 9.August.2018 Link til dette innlegget Startet 9.August.2018 Vi nærmer oss å selge vår Jeanneau Marlin 6 for å gjøre plass til barn og litt mer familie - uten at får mister det gode fiskedekket. Følgende står på startlisten, som fremdeles er både lang og mangelfull: - Askeladden P77/80 Weekend - Finnmaster Pilot 7 Weekend - Askeladden Commuter 805 - Bella 850 - Atlantic Marine Adventure 780 - Jeanneau Merry Fisher 795 Jeg bor i Steigen i Nordland og har litt begrenset med mulighet til å prøve veldig mange forskjellige varianter. Jeg ønsker en båt som ideelt sett er som en Targa 30 i sjøen, med komforten til en Viknes 880 og fiskedekket til Askeladden P80. Marlin 6 er en knall fiskebåt, men madammen synes det blir litt kummerlig på tur med barn. Toalett på eget rom og mulighet til å stenge av en sovekabin er veldig fint. Det mangler et par av alternativene. Marsjfart på 20-25 er en fordel. Vi marsjer på rundt 15-18 nå og det tar tid når favorittdestinasjonene for ettermiddagstur er 40-50 minutter unna. Jeg har tenkt outboard helst, men det kan være at jeg fordommer mot inboard som er ufortjent? Noen som vil dele tanker og innspill, for og i mot det ene og andre? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.August.2018 Link til dette innlegget Svart 9.August.2018 axopar 28 og 37 bør du se på Sitér dette innlegget Link to post
tore_v1 Svart 19.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 De virker litt smale, og jeg liker et høyt fribord mtp barn og komfort. Budsjettet er oppjustert noe, og jeg har sett en del på Nord Star 31 og 28. Samme skrog, men noe mer komfort innendørs på 31. Noe som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Er det ny eller brukt båt du ser etter? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 NB 820 eller 870 burde innfri det meste av krav, med stor nok motor marsjer man i 20 kn. Sitér dette innlegget Link to post
tore_v1 Svart 19.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Brukt, kan strekke meg opp mot en million. Det ligger et par Nord Star 28 ute til rundt den prisen, men de mangler et ekstra soverom som 31 har. Skal titte litt på NB 820/870. Litt lav toppfart/marsj har gjort at jeg har tildels slått de unna. Finnes kombinasjonen av Targa-skrog og Viknes 880-layout? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Du får hive deg i prutinga på denne. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=122014181 Sitér dette innlegget Link to post
tore_v1 Svart 19.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Bårdp skrev 1 time siden: Du får hive deg i prutinga på denne. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=122014181 20 år gammel motor/drev ikke noe problem? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Nei i utgangspunkter er ikke alderen på dette noe problem om det er skikkelig vedlikeholdt. 41 motoren er vel noe av det bese Volvo har produsert. Sitér dette innlegget Link to post
fotsyk Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Kanskje Uttern C87 kunne være ett alternativ? Du får ganske ny båt. 2 kabiner, side dør og ce kategori b. Sitér dette innlegget Link to post
tore_v1 Svart 24.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 I kategorien smått ubestemmelig er min kone suveren. Fra å nesten være med på NordStar 31, så skal vi titte på en Bella Falcon 26 i helgen. Den mangler dog utvendig styreposisjon, og jeg ser at ingen av Bellaene som ligger på nett har dette ettermontert. Det virker for meg som at båten jeg egentlig vil ha ikke er konstruert - egentlig så er vel krysningen mellom Viknes 830/880 i layout og interiør og med Targa skrog og tilsvarende rask motorisering. Budsjettet er i alle fall strammet godt inn, og greier jeg å bikke 500 er jeg god. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Sjekk motorommet og tilkomst, mener det er meget trangt med Volvo 40 serien, tror ikke du blir imponert over bakdekket. Noen mener de er ranke i sjøen, mens andre er kjempefornøyde. Sitér dette innlegget Link to post
OBEM Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 Den ekstra kabinen du trenger kan være på land vettu (telt) Sitér dette innlegget Link to post
tore_v1 Svart 24.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 hanto1 skrev 23 minutter siden: Sjekk motorommet og tilkomst, mener det er meget trangt med Volvo 40 serien, tror ikke du blir imponert over bakdekket. Noen mener de er ranke i sjøen, mens andre er kjempefornøyde. Det står en Steyr på 280 hk i denne. Byttet av forrige eier som driver en båtslip (som jeg forsåvidt kjenner, i tillegg til at jeg kjenner selger). Frykter bakdekket blir trangt, og uten utvendig styreposisjon så kan det være den ryker. OBEM skrev 1 minutt siden: Den ekstra kabinen du trenger kan være på land vettu (telt) Jeg har tenkt tanken flere ganger - telt er billigere enn en ekstra kabin eller to. Ny båt blir det uansett, men om det ikke er soveplass til alle i båten så er ikke det nødvendigvis det kritiske. Lukket bakvegg og litt god plass til fisking - samt marsjfart på 25-30 knop.. Sitér dette innlegget Link to post
OBEM Svart 24.August.2018 Link til dette innlegget Svart 24.August.2018 En rimelig Riviera 925FB kunne jo vært no. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=127398517 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.