tresfjord 28 Startet 9.August.2018 Del på Facebook Startet 9.August.2018 Ka anbefales å bruke av varme ombord på vintern. Båten e en 36 sea ray med kalesje,bruke nu ei kjeramisk vifte nede. Bør dør mellom kabin og oppe stå åpen eller lukket Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Hei Det går fint med vifteovn for å holde varmen. Om døra skal stå oppe mellom kabin og oppe - merker du fort på varmen. Min erfaring er at det kan bli vanskelig å holde en god temp under kalesjen, når det synker til minus 5 og lavere, så da er det godt å krype ned. Pass bare på å bruke en viftovn som står stødig. Jeg har god erfaring med de "stygge" viftovnene til Biltema, som ser ut som miniatyr utgave av store industriovner. De står veldig stødig! Men, de bråker....... Du vet, plutselig kommer det en kaffeskvulper forbi og da....... Men, det beste er jo en dieselvarmer med utblåsing alle steder Vidar Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Hvorfor ha varme på ombord om vinteren? Skal du bo ombord? Båten har da ikke vondt av litt kulde... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kjellg Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 (redigert) Du skriver ikke noe om båten står på land eller ligger på sjøen om vinteren. Ligger du på land så trenger du vel ikke noe, men ligger du på sjøen og bruker båten hele året, så kan det noen ganger være kjekt å ha på litt lunk i motorrommet. Har selv et Hylite varmerør som jeg setter inn om vinteren. Redigert 10.August.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Jeg har lunk ombord og avfukter (med utløp i vasken slik at jeg slipper å tømme beholderen hele tiden). Men så bruker vi båten året rundt også, så lenge ikke fjorden fryser til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.