Jump to content

Se TV via Telefon til Ipad så til Apple TV til TV

JRK

Recommended Posts

Jeg har Chromecast i båten - min Finlux har USB-uttak og HDMI-inngang. Chrome'n får strøm fra USB'en og sender til HDMI. Streamer både NRK Nett TV og Youtube til TV'en.

AppleTV krever 220V, slik at du må ha dette for å streame gjennom den. Med Chromecast'en har vi ikke den begrensningen.

Edit: @beroalki kom før meg :smiley: Kjører AppleTV på 12v?

Redigert av Kenneth82 (see edit history)
Mulligan skrev 16 minutter siden:

Enig i at Lightning til HDMI kabel vil være best.

Bare så synd at den er så dyr.

På den annen side så slipper man en router.

Ergelig at jeg ikke visste om denne kabelen da jeg så VM på en ipad Mini i sommer :giggle:

Routern må jeg fortsatt ha, bruker mobilt bredbånd.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Kan du egentlig ikke bare strømme altiboks direkte på tlf via en app, og koble deg på appleTV? Da slipper du iPad som mellomledd, og sparer litt strøm bl.a. ..  

Ellers vil jeg si at dersom du ikke  har kjøpt appletv enda, så foretrekker jeg personlig chromecast foran appletv. Har bare hatt litt mindre kluss med den rett og slett, og jeg har begge.  

PS. Jeg er til vanlig apple bruker, og har ikke til hensikt å sverte eller fremheve noen produkter i forretningsøyemed. Dette er kun en selvopplevd erfaring...

...Og Chromecast fungerer med iphone hvis en har det...

Redigert av seilfred (see edit history)

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

JRK skrev On 10.8.2018 at 11.15:

Har Altiboks hjemme. Da kan jeg også strømme TV kanalene I båten på en Ipad. Jeg bruker en telefon som router. Men jeg vil gjerne ha dette bildet opp på TV'en. Tenkte å kjøpe en Apple TV. Den kan jo kobles til båt TV via HDMI kabel. Vil dette funke?

Har også Rikstv hjemme i båten en cam og Rikstvkort rett i TV`n. fungerer i Norge og ser  gratiskanaler i Sverige og Danmark

Fungerer  Chromecast og appleTV  utenfor Norge?  Hva er Fordelen, her er jeg Grønn.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jeg har en Chromecast hengende bak TVn i båten ansluten til HDMI + USB.....så strømmen får den fra TVn

sen har jeg appen T-We fra Canal Digital eller Netflix app.....så får jeg i stort sett samme kanaler på TVn i båten som vi har hjemme.

både i Sverige Danmark Tyskland......

S/Y Gunga Din

Har sett lyset et lite sekund, oppdaget at jeg via Rikstv siden kan se alle kanaler via PC`n /til TV når jeg bruker telefonen som ruter.

Når jeg bruker ( Ice) Net 1 Se. Kan programmet ikke vises utenfor Norge her i Sverige.  Det var baksiden av medaljen med Svensk billig Bredbann kr.149,- for 100GB.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jeg har også valgt Chromecast-løsningen. Den fungerer helt fint. Jeg har en bredbåndsrouter fra 3, der leverer brugbart net de fleste steder og abonnementet “3 like home” (kan kun fås i DK). Chromecasten hænger bag på TVet og får strøm fra en USB-port på TVet.  Alt kører på 12 volt, så jeg er ikke afhængig af landstrøm. 

Hjemme har jeg TV-abonnement fra Stofa og har app’en på min IPad. Så er det bare at starte appen og så forbinde den til Chromecasten. Så har jeg alle mine 50 kanaler på tv’et og hertil Netflix, DR’s kanaler mm. Funker perfekt - så længe der er dækning på mobilnettet, altså. Så det jordbaserede signal er blevet forvist til backup nu.

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...