Jump to content

Kan man teste Engbo fjernkontroll?

Windy37GM

Recommended Posts

Hei

Fjernkontrollen til min Engbo Maxi 40 funker ikke. Parringsprosedyre er gjort, alle lamper lyser/blinker riktig. Men det funker ikke.

Finnes det noen måte å få testet fjernkontrol eller mottaker på?

Fjernkontrollen piper 3 kjappe pip og funker derved ikke

mvh Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Tre kjappe sammen med rødt lys vil indikere at den har mistet kontakten med styringsenheten. Dette kan være av flere grunner. Sjekk batteriene på fjernkontrollen og antenna på styringsenheten først. Dersom det ikke fungerer betyr det at det er en systemfeil med styringsenheten. Jeg hadde samme utfordring før sommeren i år. Endte opp med å bytte til ny styringsenhet, og kjøpte fjernkontroll på nettbåt. Men - for all del, kan godt hende at Vestfold Vinsj og Thruster kan fikse dette for deg.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

OK, da lukter det dævvv styringsenhet. Skal bytte antenne imorgen så får jeg se :-)  Bare sart at styringsenheten ser ut til å sense fjernkontrollen, men det slutter der.

Herholdt trenger sikkert litt penger de også. Tar en tur imorra etter antennebyttetest

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...