Jump to content

Edit History

Nortonis Havulk

Nortonis Havulk

Nå har ikke jeg utstyr til og tappe de ut for og se hvor mangen ampere de har, om det er indikatorene som det er noe galt med eller batteriene.

Så enten må jeg tro det er noe galt med indikatorene, ellers må jeg retunere dem for og være sikker.

Svintunge batterier så lite hyggelig og bære dem fra båt til bil osv, men må man så må man.

Har prøvd det folk sier her nå av tips, tappet dem ned til 12,4v.

Edit:

Her er hva Biltema skreiv tilbake:

Hei.

Det du sikter til er et sylinder øye som er en indikator for lademotakelighet for en av seks celler i batteriet. I et nytt batteri eller et batteri som funger problemfritt er det dessverre slik at plastbrikken kan henge seg opp en sjelden gang slik at den ikke gir rett visning. Det er kun en indikator, og ikke en kritisk referanse i så måte. Slik sett er det ingen grunn til bekymring så lenge alt ellers fungerer.

Nortonis Havulk

Nortonis Havulk

Nå har ikke jeg utstyr til og tappe de ut for og se hvor mangen ampere de har, om det er indikatorene som det er noe galt med eller batteriene.

Så enten må jeg tro det er noe galt med indikatorene, ellers må jeg retunere dem for og være sikker.

Svintunge batterier så lite hyggelig og bære dem fra båt til bil osv, men må man så må man.

Har prøvd det folk sier her nå av tips, tappet dem ned til 12,4v.

• Create New...