KNP Startet 11.August.2018 Link til dette innlegget Startet 11.August.2018 Hei. Er det noen som kjenner til denne pakkboksen og kan fortelle noe om den? den lekker ca 1 dråpe kvart 2-3 sekund når aksling står stille. Noen som vet noe om muligheter for å fikse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Hvis eg skal synse, som ikkje har sett akkurat denne pakkboksen: i mine auger er dette ein pakkboks blandt mange, med talgpakning. Ein slik pakkboks skal leka litt, det kjøler hylsa og smør pakkboksen, men ein dråpe pr 3 sek ser ut som i meste laget. Men du skal ikkje lenger ned enn 4 dråper pr min. For å stramma denne, slakke låsemutrene på den øverste pressplata pg teite forsiktig med akselen i gang, so hører du på motoren når det er for mykje, og for mykje kan vera mindre enn 1/4 tørn. Teite so låsemutrane igjen. Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 ja her er gland og talgpakning. jeg har ca 1 dråpe i minuttet under drift. når stille ligge ca 1 dr pr 5 min. ing problem med varme eller slitasje på 30mm aksel,21 hk,22`snekke. viktig at man har noenlunde jevn avstand på begge sider av glandet. på jobb har vi 3 stk tune eureuka pumper i dokk rommet tørrdokk. her er det 3 justeringer på gland,og 5 stk pakninger /ringermed grafitt innhold. her holdt ikke talg lenge... da glandet der er stort og går dypt så er det først følekniv for å sentrere glandet før opptrekk på pakkboks. strammer du så mye på pakkboks at du hører det på motor så er det for mye etter mitt vett. på snekka så trekker jeg slik at det kommer en dråpe ca hv 5 min. deretter så tar jeg 1 hand på aksel og da skal man uten problem kunne turne aksel rundt. så ettertrekker man jevnt ved behov m samme prosedyre. er pakkboks lunka så er det tut og kjør. ser du fremdeles har mye å trekke på ennå så ikke behov for nye ringer ennå. Sitér dette innlegget Link to post
KNP Svart 12.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 takk for svarene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.