Jump to content

Edit History

andersb

andersb

skal også sies her at mercruiser har nye både smallblock og bigblock innboards, og forbruket i mellomregister er nesten halvert, og tomgang 1/5 til 1/10 

Jeg gikk på båten min nå fra 2 x 250 3.0 efi og .. helt spinnvilt forbruk, vi snakker om 300-350 liter fra drammen til oslo til nye G2 300 og her bruker jeg bare 90 liter i timen i 45 knop og 2  til 2.2 liter i timen på tomgang i gir.   Opplagskost har vært gull, jeg kan ta båten på henger, kompis har stor låve, ingen service første 3 år! :D få slår nok den prisen. 

Jeg er i markedet og ser på ny båt, og diesel vurderes ikke engang :o 

kan fort koste 3-400 mer per motor for diesel med nok futt også, og når du skal ha 2 nye maskiner blir det $$$

Dette gjelder hurtiggående båter skal sies, på saktegående er det poengløst. og da gjelder diesel, men helst med riktig motorisering, bavaria og ymse har jo ofte undermotorisert kraftig, og da har ikke den D4 og D6en det spesielt godt. 

andersb

andersb

skal også sies her at mercruiser har nye både smallblock og bigblock innboards, og forbruket i mellomregister er nesten halvert, og tomgang 1/5 til 1/10 

Jeg gikk på båten min nå fra 2 x 250 3.0 efi og .. helt spinnvilt forbruk, vi snakker om 300-350 liter fra drammen til oslo til nye G2 300 og her bruker jeg bare 90 liter i timen i 45 knop og 2  til 2.2 liter i timen på tomgang i gir.   Opplagskost har vært gull, jeg kan ta båten på henger, kompis har stor låve, ingen service første 3 år! :D få slår nok den prisen. 

kan fort koste 3-400 mer per motor for diesel med nok futt også, og når du skal ha 2 nye maskiner blir det $$$

andersb

andersb

Jeg gikk på båten min nå fra 2 x 250 3.0 efi og .. helt spinnvilt forbruk, vi snakker om 300-350 liter fra drammen til oslo til nye G2 300 og her bruker jeg bare 90 liter i timen i 45 knop og 2  til 2.2 liter i timen på tomgang i gir. 

• Create New...