Jump to content

Edit History

Duster

Duster

I dag skulle jeg en tur på sjøen, og startet motoren som vanlig. Jeg lot den gå på sakte i ca 10 minutter, så økte jeg gasspådraget til ca 50% i et par minutter, og deretter til ca 80%. Alt virket ok, men etter et par minutter begynte omdreiningen sakte å gå nedover, jeg ga full gass, men det virket ikke som om det nyttet noe særlig, så jeg slakket av igjen til 75% gasspådrag. Jeg la merke til en ørliten ujevn gange, og 1-2 minutter etterpå kuttet motoren tvert. Kjente svilukt, og så litt røyk sive ut fra motordekselet. Slo på tenningen igjen, og da kom check engine lampen på med et enkelt pipesignal, men starteren slo ikke inn. Varsellyden kom på med 1 pip pr ca 10 sekund mens check engine lampen lyste konstant. Tok av motordekselet, og så at dekselet på den sorte boksen der alle ledningene går inn i, var delvis deformert/smeltet. La merke til at motor-tilten på siden av motoren virker heller ikke.

Har noen en teori om hva som kan ha skjedd?

Duster

Duster

I dag skulle jeg en tur på sjøen, og startet motoren som vanlig. Jeg lot den gå på sakte i ca 10 minutter, så økte jeg gasspådraget til ca 50% i et par minutter, og deretter til ca 80%. Alt virket ok, men etter et par minutter begynte omdreiningen sakte å gå nedover, jeg ga full gass, men det virket ikke som om det nyttet noe særlig, så jeg slakket av igjen til 75% gasspådrag. Jeg la merke til en ørliten ujevn gange, og 1-2 minutter etterpå kuttet motoren tvert. Kjente svilukt, og så litt røyk sive ut fra motordekselet. Slo på tenningen igjen, og da kom check engine lampen på med et enkelt pipesignal, men starteren slo ikke inn. Varsellyden kom på med 1 pip pr ca 10 sekund mens check engine lampen lyste konstant. Tok av motordekselet, og så at dekselet på den sorte boksen der alle ledningene går inn i, var delvis deformert/smeltet. 

Har noen en teori om hva som kan ha skjedd?



×
×
  • Create New...