OddArild Startet 11.August.2018 Del på Facebook Startet 11.August.2018 Hei. Jeg har kommet over en Phantom 42 som har ligget ubrukt noen år nå. Timetall på motorer vet jeg ikke enda. Flott båt, med noen deksler som må byttes ved luftinntak til maskinrom på sidene, en skade i gelcoat(10x10cm ikke dypt). Godt utstyrt båt. Har som sakt ikke vært i bruk, så ene motoren sviver ikke(skal ombord og se på det før bud selvsagt, men iflg noen som kjenner båten så er det kun lufting som skal til). Utvendig ser den ikke ut etter flere år uten polering. Men den ligger i naust så det hjelper jo. Så er spørsmålet, hva er sånt verdt? Jeg tenker da bare sånn ca. Jeg har sett for meg en pris men tenkte høre med dere. Hva er realistisk pris på en sånn båt om den er strøken? Kan legge til at før båten ble parkert var eier ekstremt nøyen med den, gnikket og passet på den. Innvendig ser den veldig bra ut. Har ligger med strøm og varme. Har ligget i 2-3 år tror jeg. Odd Arild Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 11.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2018 Går selv utifra at alt av kjølere osv må plukkes og rengjøres osv. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 11.August.2018 Del på Facebook Svart 11.August.2018 Er maskinene konsernvert i perioden, eller har de stått med sjøvann hele tiden? Sånn det beskrives kan det jo være litt risky business - men om det nødvendige er gjort kan det være et god mulighet for deg. Men hva er det verdt? Jeg hadde 1 mill på tunga ettersom det kan være dyre saker på motorer hvis de bare er stoppet og har stått stille i flere år. Men er alt gjort på riktig måte vil det nok være en litt lav pris. Just my guess. Nå i det siste har jo båter som Fairline 48 Targa av samme årgang med store maskiner vært avertert for 1.290' og 1.390' så jeg har ikke inntrykk av at den varme sommeren nødvendigvis har løftet prisen på 90 talls båtene så veldig mye - kanskje nesten motsatt: de med 90 tallsbåter har nå fått argumentet til å ta steget opp. Og kjøperne til 90 tallsbåtene er kanskje sånne som meg med 80 talls båt, og der er det jo ikke akkurat gull-priser. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 11.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2018 Takk for svar :) Motorene har blitt stoppet og forlatt så vidt jeg vet, derfor jeg er skeptisk. Jeg skrur og fikser selv, men delene koster jo det samme om man gjør det selv. Om eieren finner ut han vill selge så må jeg ombord og krype og kikke en dag, sjekke det jeg kan og fyre opp den motoren som pr.idag ikke sviver. Jeg tenkte også en million, helt til jeg begynte og tenke på delepriser og motorer som har ligget lenge. Gel coat rep får jeg en bekjent til og ta, men er jo ikke gratis det heller. Polering osv kan jeg ta ila vinteren. Jeg gikk igrunn og kikket på Fairline 43/45 pga 3 lugarer, men så ble jeg tipset om denne. Råflott båt med fine linjer selv om den er 20 år. Jeg har selv 80 talls båt nå, igrunn storfornøyd, men alltid gøy med noe nytt ? Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 12.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2018 Ingen andre som har noen tanker om pris? :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 Det er vanskelig å sette pris uten å vite tilstand på maskiner. En mill kan være nok om du er uheldig og må løfte ut en eller begge maskiner for større jobb. Men, er du heldig og alt virker med kun mindre klargjøringsarbeid, er en mill rimelig... Så jeg ser for meg at du og potensiell selger må bli enige om at båthandelen er et sjangsespill for dere begge. Ser det er en 95mod 40 foter til 1295000 og en 01mod 43foter til 1,9 på Finn. Så får du en 98mod til en mill kan du strengt tatt mekke noen timer før du går i minus. Men hadde jeg nå vært i dine sko, hadde jeg nok spurt selger om en Viksund i innbytte kunne vært av interesse ... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Scand Baltic Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 Du etterspør realistisk pris hvis den er strøken. Vel, en 98 modell får vel strengt tatt ikke vært strøken. Men en godt holdt utgave, kanskje rundt 1,5. På denne her må du ta høyde for overhaling av motorer og event. generator hvis montert. Elektronikk kan også være utdatert. Hvis du trekker ut kostnader for dette er du et stykke på vei. Fint om du følger opp tråden. Spennende. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.August.2018 Del på Facebook Svart 12.August.2018 Flere av de man sammenligner med på finn har jo vært ute mange ganger uten å bli solgt. Det er mer relevant med samme modellene som ikke lengre er på finn - fordi de faktisk ble solgt... Så finn kan fort være «beviset» på overpris når samme båten kommet mange ganger. Mange som bare «lufter» båten, og kan si til kona at man forsøker... Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 13.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2018 Kjetil1 skrev On 12.8.2018 at 10.37: Det er vanskelig å sette pris uten å vite tilstand på maskiner. En mill kan være nok om du er uheldig og må løfte ut en eller begge maskiner for større jobb. Men, er du heldig og alt virker med kun mindre klargjøringsarbeid, er en mill rimelig... Så jeg ser for meg at du og potensiell selger må bli enige om at båthandelen er et sjangsespill for dere begge. Ser det er en 95mod 40 foter til 1295000 og en 01mod 43foter til 1,9 på Finn. Så får du en 98mod til en mill kan du strengt tatt mekke noen timer før du går i minus. Men hadde jeg nå vært i dine sko, hadde jeg nok spurt selger om en Viksund i innbytte kunne vært av interesse ... Haha, ja det hadde du nokk likt om jeg sjekket :p Tror jeg og selger er for langt ifra hverandre på pris. Båten er flott, men trenger mye arbeid utvendig og en del innvendig. Generator og eber sviver fint. Stb motor står, skal vistnokk være kaputt stopsolenoid. Bb motor sviver men må stoppes med nødstopp da den også har defekt stopsolenoid. Tror muligens vannpumpen lekker på denne motoren. En annen ting som jeg lurer på er, hvordan i all verden skrur man ombord her ? Greit med tingene som er i senter når man går ned i maskinrommet, men utsidene av begge motorene må være klin umulige og komme til I min gamle stålbåt kan jeg krype rundt på utsiden av hver motor. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 13.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2018 Hva motorer står i denne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
ebonita Svart 13.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2018 Man får titta på den ena motorn medan man skruvar på baksidan på den andra. Spegel och kamera till hjälp. Efterhand lär man sig. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 13.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2018 LALUNA II skrev 1 time siden: Hva motorer står i denne Står i overskriften, TAMD 63P. Trist at en slik flott båt blir liggende ubrukt og forfalle.. Verdien øker vel ikke akkurat med årene hvis den blir liggende som i dag. Tolker det slik at trådstarter kjente til båten og har kontaktet eier for å høre om han er interessert i å selge?? Ville muligens vært enklere å forhandle pris hvis eier aktivt forsøkte å selge båten. Håper de kan komme til enighet slik at båten får nødvendig stell og kommer tilbake på sjøen så raskt som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.