Jump to content

Fiske småsei i Trondheim

Krabbene

Recommended Posts

Hei,

Jeg ønsker å sette krabbeteiner, og har hørt at småsei er det beste agnet. Jeg ønsker å få så mange krabber som mulig i de 20 teinene jeg kan legge ut. Jeg vet at det ikke er lov til å fiske småsei for å spise, men om jeg ikke har misforstått så er det lov for bruk av agn. 

Jeg vil egentlig ikke bruke så altfor mye tid på å få tak i agn, derfor lurer jeg på hvor i Trondheim det egner seg å fiske etter småsei? Jeg trenger da 20 om dagen pga 20 teiner. Jeg lurer på om kanskje oppdrettsanlegg hadde vært best, om jeg spurte om lov. Ettersom det pleier å være mye sei under mærdene som spiser foren som går gjennom nota. Men ikke vet jeg, har veldig lite erfaring med fiske.

Om noen var forslag til bedre eller like bra agn, som ikke koster noe særlig sæ hadde jeg satt pris på det også. 

Nå er det vel ingen oppdrettsanlegg i Trondheim eller inne i Trondheimsfjorden for øvrig. Nærmeste anlegg ut av fjorden blir vel sånn omlag 30-40 nm unna Trondheim. Og så er det uansett fiskeforbud ved anleggene, tror det er 200 m unna de gule yttermarkeringene av anlegget. 

Hvor det er lurt å fiske i Trondheimsfjorden har jeg aldri blitt klok på. Men hva om du hører med fiskehandleren i Ravnkloa, kanskje de har noe avskjær de kan avse. Krabbene er vel ikke så kresne på agnet?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Martine29f skrev for 2 timer siden:

Heisan. Flere kroker betyr større sjanser. Ut på sjøen, følg med om måker samler seg, bruk ekkolodd. Lykke til. Husk fluktåpninger, merking av blåser etc.

Har forstått det sånn at det er krav om fluktåpninger på 80mm, jeg er ikke 100% sikker på hva meningen med fluktåpningen er da. Men det kan jeg vel spørre de i butikken om. ? Apropos det, er det noen som har en anbefaling på hvor jeg bør kjøpe teiner i Trondheim? 

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...