Jump to content

Edit History

Arne_

Arne_

Der mener jeg du bare har delvis rett. Er selv i ferd med å kjøpe meg svensk båt men av andre grunner enn kun kvalitet. Sirius og en rekke svensker har mange flere produksjonstimer og dyrere utstyr når de er ferdig enn «masseproduksjonsbåtene». Mange av de ekstra timene kan tilskrives kvalitet men del timer kan også tilskrives at de store produsentene har helt andre forsknings- og utviklingsbudsjetter og ligger foran på en del teknologi som gjør at de kan produsere mer effektivt uten at kvalitet lider nevneverdig.

Så er jeg selvf. klar over at Sirius selv hevder at båtene tåler en grunnstøting uten at konstruksjonen tar skade av det, at de ikke bruker innerliner osv. Fantastisk flotte båter men de vil aldri klare å produsere den samme «kvalitet pr kostnad» ratio som de store verftene, og det greier ikke Orust-verftene heller. Så må man da også betale pluss minus 3 mill for en 35 foter.

Arne_

Arne_

Der mener jeg du bare har delvis rett. Er selv i ferd med å kjøpe meg svensk båt men av helt andre grunner enn kun kvalitet. Sirius og en rekke svensker har mange flere produksjonstimer og dyrere utstyr når de er ferdig enn «masseproduksjonsbåtene». Mange av de ekstra timene kan tilskrives kvalitet men del timer kan også tilskrives at de store produsentene har helt andre forsknings- og utviklingsbudsjetter og ligger foran på en del teknologi som gjør at de kan produsere mer effektivt uten at kvalitet lider nevneverdig.

Så er jeg selvf. klar over at Sirius selv hevder at båtene tåler en grunnstøting uten at konstruksjonen tar skade av det, at de ikke bruker innerliner osv. Fantastisk flotte båter men de vil aldri klare å produsere den samme «kvalitet pr kostnad» ratio som de store verftene, og det greier ikke Orust-verftene heller. Så må man da også betale pluss minus 3 mill for en 35 foter.

Arne_

Arne_

Der mener jeg du bare har delvis rett. Er selv i ferd med å kjøpe meg svensk båt men av helt andre grunner enn kun kvalitet. Sirius og en rekke svensker har mange flere produksjonstimer når de er ferdig enn «masseproduksjonsbåtene». Mange av de ekstra timene kan tilskrives kvalitet og dyrere utstyr men en del timer kan også tilskrives at de store produsentene har helt andre forsknings- og utviklingsbudsjetter og ligger foran på en del teknologi som gjør at de kan produsere mer effektivt uten at kvalitet lider nevneverdig.

Arne_

Arne_

Der mener jeg du bare har delvis rett. Er selv i ferd med å kjøpe meg svensk båt men av helt andre grunner enn kun kvalitet. Sirius og en rekke svensker har mange flere produksjonstimer når de er ferdig enn «masseproduksjonsbåtene». Mange av de ekstra timene kan tilskrives kvalitet og dyrere utstyr men en del kan også tilskrives at de store produsentene har helt andre forsknings- og utviklingsbudsjetter og ligger foran på en del teknologi som gjør at de kan produsere mer effektivt uten at kvalitet lider nevneverdig.

Arne_

Arne_

Der mener jeg du bare har delvis rett. Er selv i ferd med å kjøpe meg svensk båt men av helt andre grunner enn kun kvalitet. Sirius og en rekke svensker har mange flere produksjonstimer når de er ferdig enn produksjonsbåtene. Mange av de ekstra timene kan tilskrives kvalitet og dyrere utstyr men en del kan også tilskrives at de store produsentene har helt andre forsknings- og utviklingsbudsjetter og ligger foran på en del teknologi som gjør at de kan produsere mer effektivt uten at kvalitet lider nevneverdig.

• Create New...