Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg tenker at hva man vektlegger på båt er så ulikt at hva som er rett og galt eller bra og dårlig ikke kan fastsettes objektivt. Dog er det en ting å tenke seg til hvordan ting er, noe annet er faktiske erfaringer. 

For min del er jeg glad i den båten jeg har, både design og kvalitet. Det er den båten som skal ta oss rundt jorda den lange veien. Fokus er både hvordan den er under seil og til ankers. Viktigst for meg er egenskaper når vi er i sjøen. Men den skal være vårt hjem i mange år, og den må også fungere som bosted. 

Formålet med vår båt er å fungere trygt over flere ukers havskrysninger. Lengste strekket blir 5-6 uker.  Mest værharde strekkene blir nok rundt Kapp Horn og Indiske hav mot Madagaskar. 

Vi høstet en del erfaringer sist sommer med 1200nm på 4 uker, hvorav ca 800nm var over åpent hav i til dels urolig vær. Neste sommer blir det fler erfaringer ?

Bitteliten

Bitteliten

Jeg tenker at hva man vektlegger på båt er så ulikt at hva som er rett og galt eller bra og dårlig ikke kan fastsettes objektivt. Dog er det en ting å tenke seg til hvordan ting er, noe annet er faktiske erfaringer. 

For min del er jeg glad i den båten jeg har, både design og kvalitet. Det er den båten som skal ta oss rundt jorda den lange veien ?. Fokus er både hvordan den er under seil og til ankers. Viktigst for meg er egenskaper når vi er i sjøen. Men den skal være vårt hjem i mange år, og den må også fungere som bosted. 

V høstet en del erfaringer sist sommer med 1200nm på 4 uker, hvorav ca 800nm var over åpent hav i til dels urolig vær. 

• Create New...