Geir Kallevik Startet 14.August.2018 Del på Facebook Startet 14.August.2018 Har liggende ett forfilter som kan ha en flow opp til 150 l pr time. Er det noe problem med å benytte dette på en VP D1-30 motor som drikker 6-7 liter på max ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Hulda har to filtere i parallell som hver kan kjøre 10 liter i minuttet. Vanlig forbruk er 5 liter i timen. Det er bare ei bøtte ekstra med diesel. Ingen problemer. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Forutsatt at filterfinheten er riktig kan det neppe være noe problem, heller en fordel. Husk også at det går mer diesel gjennom filteret enn det motoren forbruker. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hulda Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Den siste der er meget viktig. Eksempelvis er Hulda utstyrt med elektriske fødepumper til dieselen. Den pumpen som dytter diesel gjennom motoren, leverer konstant ca. 70 liter i timen. Det er gjennomstrømmingen som filtrene 'ser'. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 16.August.2018 Del på Facebook Svart 16.August.2018 Jeg kan heller ikke se noen fare i å ha et overdimensjonert dieselfiler når det gjelder evnen til å filtrere dieselen, men mange forfiltre har jo i tillegg en annen funksjon som vannutskiller. Jeg innbiller meg at noen funksjonsbeskrivelser indikerer at vannutskillingen foregår som en slags sentrifugering. Da må kanskje flowen gjennom forfilteret stå i forhold til kapasiteten for at det skal fungere? Har prøvd å spørre de som selger filtre på div. messer, men har ikke klart å finne noen som kan forklare hvordan vannutskillingen fungerer.... Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.August.2018 Del på Facebook Svart 16.August.2018 Jeg snakket med selger av Racoor filter om dette. Jeg hadde ett Racoor 900 filter, og lurte på det samme da jeg hadde tenkt å bruke dette til min TAMD30 motor. Det var ingen problem sa han. Jeg fikk imidlertid tak i den mindre utgaven, den var letter å få plassert. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.