PerUlv Startet 14.August.2018 Del på Facebook Startet 14.August.2018 Heisann, Jeg skal til å legge inn mmsi nummer i VHF'en min. Jeg har fått et tildelingsbrev med 2 mmsi nr, det andre står det "extra mmsi" på. Antar at jeg bare benytter det første og ikke ekstra nr. Hva er extra mmsi til? Er det i tilfelle jeg vil ha to radioer på skuten? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Antagelig til nødpeilesender etc. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Antagelig for en håndholdt VHF registrert på samme konsesjon. Sitér dette innlegget Link to post
PerUlv Svart 14.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2018 (redigert) Takk, Jeg meldte inn at jeg kun hadde håndholdt VHF med DSC. Går ut fra at jeg bare benytter det første, men kjipt om man legger det inn feil... Redigert 14.August.2018 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 På en ekstra håndholdt enhet skal man legge til 8 foran det tildelte MMSI-nummeret, og fjerne det siste tallet. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
PerUlv Svart 14.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2018 (redigert) Kun på ekstra håndholdt? ikke på primær håndholdt? Redigert 14.August.2018 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 På en håndholdt VHF skal det programmeres med 8 tall først. Har ingen ting med første eller sekundær å gjøre. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
PerUlv Svart 15.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2018 (redigert) Fant også dokumentasjonen på nett. http://www.kystradio.no/privat/vhf-lisens/vhf-lisens/ Sendte forespørsel til "lisensavdelingen". Ekstra MMSI er bruk i for håndholdt. De har lagt til 8 og trukket fra 0. Det skulle man jo ha sett selv, men men... Redigert 15.August.2018 av PerUlv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.