Jump to content

Edit History

Vosso63

Vosso63

Ida Marie III skrev for 6 timer siden:

All avlusing foregår ved anleggene..der brønnbåten legger til ved anlegget...pumper fisken opp i "medisinbassenget" ombord...og så etter gitt tid tilbake til merden...

Det har jeg forstått. Det virker jo rimelig logisk. Men hvis jeg vasker Sabben min med diesel, eller bruker ett eller annet underlig stoff som det blir mye av, hiver jeg det opp i en beholder, og leverer den på bossplassen, vederlagsfritt. Når en brønnbåt har vaska alle fiskene i et anlegg, ved at de svømmer i medisinvann, så kan de vel ikke bruke det medisinvannet en gang til, til en annen bestand, et annet sted? Og om de nå bruker dette vannet noen steder etter hverandre, fordi det er samme dosering, og kanskje blir vannet rensa, eller belyst eller stråla, så må jo vannet ut? Brønnbåtene brukes jo også til å frakte fisk, og det er flere arter og flere slag (størrelseskategorier, ferskvann/ saltvann, osv) Hvor havner det? Jeg skal ikke krangle på ventetider og slikt - det spiller mindre rolle. Jeg skulle gjerne ha visst det om jeg bor i en "dumpesone". Ikke fordi jeg trur jeg blir sjuk av vannet, men fordi det hadde vært artig å vite om krepsdyr-nedgangen har noe med det å gjøre, eller om det er noe anna rart som driver rundt i overflata.

Vosso63

Vosso63

Ida Marie III skrev for 6 timer siden:

All avlusing foregår ved anleggene..der brønnbåten legger til ved anlegget...pumper fisken opp i "medisinbassenget" ombord...og så etter gitt tid tilbake til merden...

Det har jeg forstått. Det virker jo rimelig logisk. Men hvis jeg vasker Sabben min med diesel, eller bruker ett eller annet underlig stoff som det blir mye av, hiver jeg det opp i en beholder, og leverer den på bossplassen, vederlagsfritt. Når denne brønnbåtene har vaska alle fiskene i et anlegg, ved at de svømmer i medisinvann, så kan de vel ikke bruke det medisinvannet en gang til, til en annen bestand, et annet sted? Og om de nå bruker dette vannet noen steder etter hverandre, fordi det er samme dosering, og kanskje blir vannet rensa, eller belyst eller stråla, så må jo vannet ut? Brønnbåtene brukes jo også til å frakte fisk, og det er flere arter og flere slag (størrelseskategorier, ferskvann/ saltvann, osv) Hvor havner det? Jeg skal ikke krangle på ventetider og slikt - det spiller mindre rolle. Jeg skulle gjerne ha visst det om jeg bor i en "dumpesone". Ikke fordi jeg trur jeg blir sjuk av vannet, men fordi det hadde vært artig å vite om krepsdyr-nedgangen har noe med det å gjøre, eller om det er noe anna rart som driver rundt i overflata.

• Create New...