Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

det er en dc dc converter på D4 D6 som sikrer rett spenning inn i EVC systemet. 

 

Drop i spenning kan skyldes feil på denne eller at spenningen kommer under grenseverdien for denne. Det enkleste å feilsøke er om spenningen faller for lavt inn på systemet tenker jeg. Da hadde jeg startet med å sjekke kontaktene på starteren - særlig minusen. Det hender at disse irrer og gir dårlig kontakt (de sitter under varmeveksleren der det kan dryppe litt saltvann fra lokkene ned på starteren). Enkel fiks.

 

Så hadde jeg sjekket batteriene. Er poler og koblinger OK? kan det være at ett batteri faktisk er ødelagt og at spenning ved stor belastning faller langt ned for å ta seg opp når det ikke belastes? Enkleste settet å sjekke dette på er med en batteritester som feks Biltema selger

 https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/batteritestere/batteritester-2000035744

 

Finner du ikke feil her kan det være hovestrømbryter som har begynt å svikte.

 

Jeg hadde sjekket disse tingene før jeg hadde bedt VP mekaniker ombord.

 

Bitteliten

Bitteliten

det er en dc dc converter på D4 D6 som sikrer rett spenning inn i EVC systemet. 

 

Drop i spenning kan skyldes feil på denne eller at spenningen kommer under grenseverdien for denne.

 

Mtp el feil på D6 er det første jeg hadde sjekket vært kontaktene på starteren - særlig minusen. Det hender at disse irrer og gir dårlig kontakt (de sitter under varmeveksleren der det kan dryppe litt saltvann fra lokkene ned på starteren). Enkel fiks.



×
×
  • Create New...