Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Kan skrive under på at veien rundt er langdryg, selv med  rask båt.  Tok turen i fjor. Det var noe under 700 nm til Oslo og tok 3 dager.  Tråd om den turen finner du under her   

Om båten bare er å flytte inn og bruke, samt at du har tid så hadde jeg jeg definitivt ikke latt sjansen gå fra meg til å ta gøta kanal hjem. Eneste grunnen til at vi ikke gjorde det var tidsklemme. I høysesongen var det heller ikke mulig å få ekspresspass (3 dager), så det hadde blitt 5 dager på kanalen før man kom til Väneren.  @oberst1 hentet også en båt i Stocholm i fjor og lagde en fin tråd med mye god info og flotte bilder her: 

Hva slags båt er det snakk om? Med totalhøyde på båten ~4,5 meter og bredde på 4,3 så tror jeg du er i grenseland ang transport.  Mener absolutt maks høyde er 4,8 meter og da må båten komme helt ned i svanehengeren så bunnen nesten subber asfalten.  

Blir ofte endel nedrigging av antenner, targa, vindskjermer etc. Har lest om utfordringer med avklippet kabler, sikafuger som ikke er tette lenger, ødelagte plexivindskjermer osv osv ved transport av større båter på vei.  Om propeller og ror må fjernes så blir det litt ekstra jobb også.  

Vanskelig å gjette pris om den er mulig å frakte på landeveien, men med følgebil, kran i begge ender og endel ned og opprigging så kan jeg tenke meg  pluss minus 100k.  

sap_2000

sap_2000

Kan skrive under på at veien rundt er langdryg, selv med noenlunde rask båt.  Tok turen i fjor. Det var noe under 700 nm til Oslo og tok 3 dager.  Tråd om den turen finner du under her   

Om båten bare er å flytte inn og bruke så hadde jeg jeg definitivt ikke latt sjansen gå fra meg til å ta gøta kanal hjem. Eneste grunnen til at vi ikke gjorde det var tidsklemme. I høysesongen var det heller ikke mulig å å ekspresspass, så det hadde blitt 5 dager på kanalen før man kom til Väneren.  @oberst1 hentet også en båt i Stocholm i fjor og lagde en fin tråd med mye god info og flotte bilder her: 

Hva slags båt er det snakk om? Med totalhøyde på båten ~4,5 meter og bredde på 4,3 så tror jeg du er i grenseland ang transport.  Mener absolutt maks høyde er 4,8 meter og da må båten komme helt ned i svanehengeren så bunnen nesten subber asfalten.  

Blir ofte endel nedrigging av antenner, targa, vindskjermer etc. Har lest om utfordringer med avklippet kabler, sikafuger som ikke er tette lenger, ødelagte plexivindskjermer osv osv ved transport av større båter på vei.  Om propeller og ror må fjernes så blir det litt ekstra jobb også.  

Vanskelig å gjette pris om den er mulig å frakte på landeveien, men med følgebil, kran i begge ender og endel ned og opprigging så kan jeg tenke meg  pluss minus 100k.  

• Create New...