Jump to content

Edit History

Tiger Lily

Tiger Lily

On 8/18/2018 at 3:14 PM, Akvanauten said:

Litt off topic, men dog.
Jeg pratet en gang med en kar om dette med å ha trinn i masta. Det er fordeler og ulemper. Han jeg pratet med hadde behov for å klarte opp, fordi han hadde fått et fall som hang fast i et av trinnene i masta. Han mente det da var bra han hadde slike trinn, for da kunne han enkelt klarte opp og løse problemet.

Tror nok han var glad han hadde trinn, og det er jo nettopp derfor man bør ha de. Se for deg at du MÅ entre masten (uansett årsak) mens du er på åpent hav - det blir jo en vanvittig og økende sleng jo lenger opp i masta du kommer og du henger i en båtmannstol eller klatresele, selv i bare 0,5 meters bølger! Mastetrinn er nødvendig som sikkerhet særlig for de som gjerne drar på lange turer, med eller uten mannskap.

Tiger Lily

Tiger Lily

On 8/18/2018 at 3:14 PM, Akvanauten said:

Litt off topic, men dog.
Jeg pratet en gang med en kar om dette med å ha trinn i masta. Det er fordeler og ulemper. Han jeg pratet med hadde behov for å klarte opp, fordi han hadde fått et fall som hang fast i et av trinnene i masta. Han mente det da var bra han hadde slike trinn, for da kunne han enkelt klarte opp og løse problemet.

Tror nok han var glad han hadde trinn, og det er jo nettopp derfor man bør ha de. Se for deg at du MÅ entre masten mens du er på åpent hav - det blir jo en vanvittig og økende sleng jo lenger opp i masta du kommer og du henger i en båtmannstol eller klatresele, selv i bare 0,5 meters bølger! Mastetrinn er nødvendig som sikkerhet særlig for de som gjerne drar på lange turer, med eller uten mannskap.

• Create New...