Øivind Berg Startet 18.August.2018 Del på Facebook Startet 18.August.2018 (redigert) Heisann! Takk for et aldeles flott forum - hvor jeg alltid søker hjelp først! Nå lurer jeg på en ting. På min motor er det en turbo som blir veldig varm ... det skal den bli - det sier ekspertisen. Men, på toppen av denne er det et oljerør som kommer inn på - sikkert akslingen på turboen. Denne har en "panne" eller ring som er loddet på et tilførselsrør for olje. Dette er så forbundet med en hul bolt som har metallpakninger på hver side av denne "pannen" .... Det er disse metallpakningene jeg lurer på med denne lange forklaringen.... Det ser ur som de er av lettmetall .... kan jeg bytte dem med messing? Redigert 18.August.2018 av Øivind Berg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 Ja det burde gå fint. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hulda Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 Særlig hvis du bruker glødd kopper. Sitér dette innlegget Link to post
Penn Svart 18.August.2018 Del på Facebook Svart 18.August.2018 Blir vel kalla banjokobling , om eg ikkje huskar feil? Sitér dette innlegget Link to post
Øivind Berg Svart 18.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2018 Takk skal dere ha! Da setter jeg dem bare på ! ... Men er det noen som vet hvorfor de bruker lettmetall? Er det på grunn av varmen? Er det aluminium? Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 19.August.2018 Del på Facebook Svart 19.August.2018 Det brukes myke materialer som alu eller kobber fordi dette tetter bedre uten at man trekker til med høyt moment. Banjokoblinger tåler dårlig å trekkes til for hardt. Sitér dette innlegget Link to post
Øivind Berg Svart 19.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2018 Takk for nyttig opplysning der! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.