Oystein Ny Startet 20.August.2018 Del på Facebook Startet 20.August.2018 En kompis ser på båt, denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=123322920 Eier sier at han må etterfylle frostveske etter hver sesong som en del av vinterklargjøring. Han kjører også igjennom frostveske i saltvannsdelen og det er jo bra. Men jeg sier at jeg blir skeptisk hvis det stemmer at han må etterfylle frostveske på motor, hva synes dere? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Hvor mye må det etterfylles? Om det bare må etterfylles etter endt sesong hadde ikke jeg vært bekymret. Om det er noe alvorlig feil ville kjølevesken forsvunnet raskere (såfremt båten har blitt brukt vel og merke). Hadde en VP41 i forrige båt, dette er samme motor bare to sylindre mer. Denne likte ikke for høyt nivå på ekspansjonstanken, da kastet den av seg kjøleveske. Etterpå forble nivået stabilt, men på et for lavt nivå ved kald motor ihht instruksjonsboken. Dette skyldtes nok at ekspansjonstanken hadde litt for lite volum når det var defroster og vv-bereder montert. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Oystein Ny Svart 20.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2018 Okay. Så mistanken er at eier bare har fylt opp til mellom Max og min fordi det er der den bør ligge, men at dette blir for mye. Hadde han ikke fylt i hele tatt så hadde alt vært fint. Meget mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Men spør selger om hvor mye han har etterfylt. Om det er en liten skvett er det ok, men er det på litersvis kan det være grunn for ytterlige undersøkelser. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Eureka Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 ....spør heller selger når han byttet all kjølevæske sist ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.