andersena Startet 20.August.2018 Link til dette innlegget Startet 20.August.2018 Ønsker og komme i kontakt med noen som har kjøpt en Oceanmaster 680 DC i 2018. Har kjøpt en selv og har hatt mye trøbbel grunnet useriøs forhandler. Usikker på om de har solgt meg en overligger!!! Etter å ha søkt på nettet finner jeg ett virrvarr av versjoner og løsninger..... Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Nåværende modell er jo godt dokumentert på nettet. Om din ikke er slik, er det vel sannsynlig at du har en tidligere modell. I stedet for å kikke på mange andre båter (som du egentlig ikke kjenner historien til heller), ville jeg gått til papirene, og funnet dokumentasjon på produksjonstidspunkt osv. Der er vel et HIN (hull no.), som produsenten må relatere seg til med hensyn til produksjonstidspunkt? Såvidt jeg forstår, er det forhandleren som du oppfatter oppfører seg useriøst, og ikke produsenten. Hvis OceanMaster ønsker å være en seriøs, norsk, CE-godkjent produsent av fritidsbåter, bør de spille de formelle kortene rett, når du henvender deg dit. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
abbor Svart 21.August.2018 Link til dette innlegget Svart 21.August.2018 Oceanmaster forhandleren i Asker er merkevareeier og sannsynligvis også produsent i henhold til CE definisjonen. The manufacturer is any natural or legal person who is responsible for designing and manufacturing a product with a view to placing it on the Community market "under his own name" (or trademark*). Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 21.August.2018 Link til dette innlegget Svart 21.August.2018 Spørs hvor lett det blir å få ut info der da... Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
andersena Svart 6.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2018 CIN nummeret på skroget er uleselig. Dette er også bekreftet av takstmann. Da er det jo vanskelig og vite når båten faktisk er produsert selv om medfølgende papirer sier dette. Blir jo litt som å kjøpe en bil uten chassis nummer! Har ikke hatt båt tidligere, og er overrasket over "cowboy-nivået" i bransjen! Sitér dette innlegget Link to post
Strålen Svart 5.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2019 Hei. Har selv kjøpt en Oceanmaster 680 DC med levering september 2018. I følge forhandler har det vært et skifte av produsent/fabrikk i 2018. I forbindelse med overgang til den nye produsenten, ser det IT som man har gjort noen forbedringer og endringer. Endring i konsoll, seter/stoffkvaliteter, toalettløsning inne (den nye modellen har ikke «lukket» løsning og stjeler dermed mindre plass), osv. Jeg har den nye modellen. Sitér dette innlegget Link to post
andersena Svart 6.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2019 Er du fornøyd med båt og leverandør? Sitér dette innlegget Link to post
Strålen Svart 14.April.2019 Link til dette innlegget Svart 14.April.2019 andersena skrev On 6.3.2019 at 8.34: Er du fornøyd med båt og leverandør? Er middels fornøyd med forhandler pga forsinkelser, men godt fornøyd med båten etter kort tids evaluering. Oppleves trygg og god i sjøen til tross for bredden. 150 hk er helt ok, har logget 35 knop med denne, men cruisefart rundt 24 knop. Fungerer fint til weekend-tur - Romslig og luftig kabin gjør at to voksne evt med barn mellom seg sover godt (bred). Endel smarte løsninger, enkel passasje, vendbar seterygg akter, kjøleskap og enkel koketopp, ekstra puter som kan kneppes på fordekket som solseng fulgte (uten tillegg i pris), godt førersete, helt ok dobbelt passasjersete, drenerte luker av bra størrelse, integrerte fenderholdere, behagelig badeplattform med stige, bedre design enn tidligere modeller. Cons: Noe rust etter kort tid på gassdempere til en luke akter- håper det kun er disse, ikke pussere på vindusskjerm, noe dårlig passform på havnetrekk (muligens reklamasjonssak). Sitér dette innlegget Link to post
andersena Svart 16.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Hei! Hyggelig å høre at du er fornøyd med båten. Selv endte jeg opp med å selge båten og kjøpe ny grunnet ulike feil/mangler og lite hyggelig leverandør. Lykke til med båten....og håper du slipper og oppleve det jeg gjorde med denne leverandøren/båten... Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Leverandøren i Asker har vel et ganske frynsete omdømme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.