PiperBill Startet 20.August.2018 Del på Facebook Startet 20.August.2018 (redigert) Jeg må heve bunnstoff-linje da det blir mye gror og rur på gelcoaten langs vannlinje. Skal prøve å gjøre det på beste mulig måte men lurer på hvordan får pent resultat? Har tegnet en linje på bilde der jeg tror jeg må ha bunnstoff. Redigert 20.August.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
trulsant Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Sette ett merke foran og bak, og bruke laser når du tar opp båten. Fordel at laser kan låses i litt vinkel, er ikke alltid like lett å få båten i vater når den er ute av water.. ;) TA Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 20.August.2018 Del på Facebook Svart 20.August.2018 Fremdeles varmt i vannet. Ta en sprittusj og legg den på en isoporplate. Så tegner du vannlinjen når du ligger i vannet, eller sitter i en liten båt. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 21.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2018 Ja.. streken klarer jeg fint å tegne men jeg tenkte på selve forarbeid før jeg legger på bunnstoff. Er vel kanskje bare å rense, slipe litt på gelcoat, et strøk med grunning og så bunnstoff til slutt? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
LM 605 Svart 21.August.2018 Del på Facebook Svart 21.August.2018 Når du har fått merket riktig vannlinje, er det på med en god teip, så matte gel-coaten litt, så et par strøk med primer før bunnstoff. Gjorde det samme med min nye båt i vår, pga for lav vannlinje, satt hos forhandler. Ble veldig bra når jeg fikk løftet denne opp 3-4 cm. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.August.2018 Del på Facebook Svart 22.August.2018 PiperBill skrev for 18 timer siden: slipe litt på gelcoat, et strøk med grunning og så bunnstoff til slutt? Vil heller si slipe "skikkelig", med 80 papir, slik at overflate blir fullstendig matt. Og rense godt med aceton etterpå. Man må være sikker på at primeren får best mulig feste, den skal sitte på i båtens levetid. Den dekker så bra at riper etter sliping forsvinner. Plastpest trives likegodt i vannlinjen som under båten så man må ha på de foreskrevne antall lag med epoksyprimer. (Topcoat bør ikke brukes) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.