Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Nejo skrev for 6 timer siden:

Mange takk!

Har bare positivt å si om Bergen båt senter enn så lenge. God oppfølging og service.

Båten er allerede i utvikling. Den har til nå fått nye over adresser, og vi har logget våre to første overnattinger. Kommer til å bli flere! 

Jeg har også oppdaget ting jeg ønsker å gjøre noe med. Laderen virker å være verdens minste Mastervolt lader. Noen som vet hvilken lader dette er?

2FBD36CA-4F9E-4EAE-B8A9-F5DE9451C64F.jpeg.839aa27e9228d535ce3ed3098b194466.jpeg

Vi har enda ikke ligget en natt i båten uten landsteøm, men til nå kan det se ut som om spenningen synker lovlig fort. Må bli kjent med batteribank og få kontroll på kapasiteten. Ønsker meg en Victron lader, forvrukspanel og økt batteribank. Tipper jeg har 2*115 Ah til forbruk nå, noe som lett kan bli lite. Anbefales Phoenix 12/50?

Gratulerer med nydelig båt

windy er ikke råest på strømopplegg nei ....... samme opplegg som i min 37GM jeg kjøpte ny i 2006. 25ish A lader. Ingen skilletrafo. Ingen batterimonitor. 

Det stod en Mastervolt 12/25 ah i båten jeg har nå da jeg overtok den. Den var ikke bra. Var nok med på å ha tatt livet av batteribanken. 

Nå har jeg en Phoenix 12/50 som «landstrømlader». Den lader en 500Ah AGM bank. Har spesialprogrammert ladesyklus med lavere float spenning (13,2v ). Super lader det. Koblet til et enkelt panel der jeg kan stille hvor stor effekt den skal gi (Phoenix charger control tror jeg det heter)

Har en 702 batterimonitor og 3500 KVa skilletrafo også. Alt fra Victron. Frister overhode ikke å ha noe annet. Victron er «proff kvalitet». Enkelt og greit. Ikke noe fancy touch skjermer. Det bare funker. Har også en Centaur 100Ah som kan kjøres i parallell med Phoenixen når vi vil ha rask lading ?

Har sittet i båten i 2 år uten feilslag. 

Bitteliten

Bitteliten

Nejo skrev for 5 timer siden:

Mange takk!

Har bare positivt å si om Bergen båt senter enn så lenge. God oppfølging og service.

Båten er allerede i utvikling. Den har til nå fått nye over adresser, og vi har logget våre to første overnattinger. Kommer til å bli flere! 

Jeg har også oppdaget ting jeg ønsker å gjøre noe med. Laderen virker å være verdens minste Mastervolt lader. Noen som vet hvilken lader dette er?

Vi har enda ikke ligget en natt i båten uten landsteøm, men til nå kan det se ut som om spenningen synker lovlig fort. Må bli kjent med batteribank og få kontroll på kapasiteten. Ønsker meg en Victron lader, forvrukspanel og økt batteribank. Tipper jeg har 2*115 Ah til forbruk nå, noe som lett kan bli lite. Anbefales Phoenix 12/50?

windy er ikke råest på strømopplegg nei ....... samme opplegg som i min 37GM jeg kjøpte ny i 2006. 25ish A lader. Ingen skilletrafo. Ingen batterimonitor. 

Det stod en Mastervolt 12/25 ah i båten jeg har nå da jeg overtok den. Den var ikke bra. Var nok med på å ha tatt livet av batteribanken. 

Nå har har en Phoenix 12/50 som «landstrømlader». Den lader en 500Ah AGM bank. Har spesialprogrammert ladesyklus med lavere float spenning (13,2v ). Super lader det. Koblet til et enkelt panel der jeg kan stille hvor stor effekt den skal gi (Phoenix charger control tror jeg det heter)

Har en 702 batterimonitor og 3500 KVa skilletrafo også. Alt fra Victron. Frister overhode ikke å ha noe annet. Victron er «proff kvalitet». Enkelt og greit. Ikke noe fancy touch skjermer. Det bare funker. Har også en Centaur 100Ah som kan kjøres i parallell med Phoenixen når vi vil ha rask lading ?

Bitteliten

Bitteliten

Mange takk!

Nå har har en Phoenix 12/50 som «landstrømlader». Den lader en 500Ah AGM bank. Har spesialprogrammert ladesyklus med lavere float spenning (13,2v ). Super lader det. Koblet til et enkelt panel der jeg kan stille hvor stor effekt den skal gi (Phoenix charger control tror jeg det heter)

Har en 702 batterimonitor og 3500 KVa skilletrafo også. Alt fra Victron. Frister overhode ikke å ha noe annet. Victron er «priff kvalitet». Har også en Centaur 100Ah som kan kjøres i parallell med Phoenixen når vi vil ha rask lading ?

Bitteliten

Bitteliten

Mange takk!

Windy er ikke råest på strømopplegg nei 

stod en Mastervolt 12/25 ah i båten min da jeg overtok den. Den var ikke bra. Var nok med på å ha tatt livet av batteribanken. 

jeg har en Phoenix 12/50 som «landstrømlader». Den lader en 500Ah AGM bank. Har spesialprogrammert ladesyklus med lavere float spenning (13,2v ). Super lader det. Koblet til et enkelt panel der jeg kan stille hvor stor effekt den skal gi. 

Når vi kjører agregat kjøre Phoenix i parallell med en Victron Centaur 100Ah. Da «blir det bra liv i leieren». 

Har en 702 batterimonitor og 3500 KVa skilletrafo også. Alt fra Victron. Frister overhode ikke å ha noe annet. Victron er «priff kvalitet»

• Create New...