Knallipadden Startet 20.August.2018 Link til dette innlegget Startet 20.August.2018 (redigert) Har en Ebeco Båthenger hvor vinsjen er godt brukt. Hadde et uhell med den i dag hvor sperren slo seg ut slik at båten nesten falt av, jeg fikk fingrene i klem i tannhjulet, og fikk meg en vridning i håndleddet. Ibux og pils hjelper sies det. ? Uansett vurderer jeg å bytte vinsjen på hengeren nå siden jeg ønsker å ha alle fingrene mine i behold. Er det standard innfestning på vinsjer for båthenger? Det er samme cc på boltehull? Hvor kraftig vinsj trenger jeg eventuelt og hva med utveksling? Hengeren har maks 750 kg last, men det er vel bedre å gå opp enn ned i dimensjon? Det er ofte bratt bakke når jeg vinsjer båten (slik som i dag) og da bruker man mer kraft. Redigert 20.August.2018 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Bilens har 5 størrelser start letingen der Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 20.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Biltema? Har sett der men vet ikke om de passer. Derfor jeg spør om råd hvis noen har erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Jeg demontere en ny stor Goliat vinsj fra Tiki hengeren min og erstattet sen med en elektrisk vinsj. Festene da var identiske. Har Goliat fortsatt hvis du har interesse. Drar 2000 og noe. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Jeg ville satset på et godt merke, men du trenger ikke noen stor vinsj. 400-500 kg holder, du skal jo ikke løfte båten. Det er mye mykt metall i billige vinsjer. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 20.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 TerjeFjern skrev 32 minutter siden: Jeg demontere en ny stor Goliat vinsj fra Tiki hengeren min og erstattet sen med en elektrisk vinsj. Festene da var identiske. Har Goliat fortsatt hvis du har interesse. Drar 2000 og noe. Bor på feil side av landet i forhold til deg ser det ut som. ? Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 20.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Kallethekid skrev 14 minutter siden: Jeg ville satset på et godt merke, men du trenger ikke noen stor vinsj. 400-500 kg holder, du skal jo ikke løfte båten. Det er mye mykt metall i billige vinsjer. Nei, jeg vet ikke. Vet bare at det kan bli mye å dra på når det er bratt motbakke. Sitér dette innlegget Link to post
qwerty Svart 21.August.2018 Link til dette innlegget Svart 21.August.2018 (redigert) Kjøp al-co vinsj. Det beste jeg har benyttet av «manuelle vinsjer». Grei utveksling og autobrems. Har nettopp byttet vinsj på min BK henger, med totalvekt 2600 kg. (Skal selge denne) Innfesting tror jeg er lik. Redigert 21.August.2018 av qwerty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.August.2018 Link til dette innlegget Svart 21.August.2018 Jeg vet bare at jeg aldri har angret på å sette på en elvinsj og se på at båten kommer opp og legger seg til rette på hengeren uten at jeg må gjøre annet enn å trykke på en knapp! En annen ting er at det da er svært enkelt å gjøre det hele alene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
TerjeFjern Svart 22.August.2018 Link til dette innlegget Svart 22.August.2018 Mouche skrev for 11 timer siden: Jeg vet bare at jeg aldri har angret på å sette på en elvinsj og se på at båten kommer opp og legger seg til rette på hengeren uten at jeg må gjøre annet enn å trykke på en knapp! En annen ting er at det da er svært enkelt å gjøre det hele alene. Helt enig. jeg tok en 23,5 foter alene opp og ned hver gang den skulle brukes. Elvinsjen gjorde dette svært lett alene. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 22.August.2018 Link til dette innlegget Svart 22.August.2018 Mouche skrev for 13 timer siden: Jeg vet bare at jeg aldri har angret på å sette på en elvinsj og se på at båten kommer opp og legger seg til rette på hengeren uten at jeg må gjøre annet enn å trykke på en knapp! En annen ting er at det da er svært enkelt å gjøre det hele alene. Elvinsj er fantastisk, men TS har en 750 kg henger. Da tror jeg elektrisk vinsj blir litt overkill og koster vel like mye som resten av hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 22.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2018 Fant en tabell hvor de abfefalte ca. halvparten av vekten på båten i trekk kraft på vinsjen. Siden hengeren har maks tillatt vekt på 750 kilo skal det da holde med 375 kilos vinsj. Kjøper jeg da 500 kilo er jeg vel innenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.