Jump to content

Ny vinsj til ebeco båthenger

Knallipadden

Recommended Posts

Har en Ebeco Båthenger  hvor vinsjen er godt brukt. Hadde et uhell med den i dag hvor sperren slo seg ut slik at båten nesten falt av, jeg fikk fingrene i klem i tannhjulet, og fikk meg en vridning i håndleddet. Ibux og pils hjelper sies det. ? Uansett vurderer jeg å bytte vinsjen på hengeren nå siden jeg ønsker å ha alle fingrene mine i behold. Er det standard innfestning på vinsjer for båthenger? Det er samme cc på boltehull? Hvor kraftig vinsj trenger jeg eventuelt og hva med utveksling? Hengeren har maks 750 kg last, men det er vel bedre å gå opp enn ned i dimensjon? Det er ofte bratt bakke når jeg vinsjer båten (slik som i dag) og da bruker man mer kraft. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)
Mouche skrev for 11 timer siden:

Jeg vet bare at jeg aldri har angret på å sette på en elvinsj og se på at båten kommer opp og legger seg til rette på hengeren uten at jeg må gjøre annet enn å trykke på en knapp! En annen ting er at det da er svært enkelt å gjøre det hele alene.

Helt enig. jeg tok en 23,5 foter alene opp og ned hver gang den skulle brukes.   Elvinsjen gjorde dette svært lett alene.

Mouche skrev for 13 timer siden:

Jeg vet bare at jeg aldri har angret på å sette på en elvinsj og se på at båten kommer opp og legger seg til rette på hengeren uten at jeg må gjøre annet enn å trykke på en knapp! En annen ting er at det da er svært enkelt å gjøre det hele alene.

Elvinsj er fantastisk, men TS har en 750 kg henger. Da tror jeg elektrisk vinsj blir litt overkill og koster vel like mye som resten av hengeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...