PerUlv
On 8/21/2018 at 10:53 PM, Duppe said:Litt harry med utenlandske navn synes nå jeg. Særlig engelske. Jeg mener selve begrepet 'harry' er jo noen med et engelsk navn..
Dog synes jeg sant og sies at er litt rart med navn på småbåter egentlig. Må ha litt størrelse før det passer.
Beklager hvis jeg tråkker på noen tær her men vi har jo alle litt forskjellig smak.
Du tråkker ikke på mine tær, selv om innlegget er rett under mitt;)… og jeg svarer:). Navnetradisjoner er ulike, og feks familiære årsaker kan gi ønske om vurdering av utenlandske navn. Jeg er vant til at enkelte navngir alt, og andre navngir ingenting. Jeg synes navngiving er koselig og innlemmende i familien. Likevel, for oss ble navnevalg presset fram av myndigheters krav for VHF lisens. Navnet vårt brukes i familien (og på VHF), men om det klistres på? Tja, det er egentlig ikke viktig.
TS foreslår et jentenavn som kanskje ikke er vanlig i Norge, men heller ikke ukjent. Det er i dag 7 kvinner i Norge som har Jolene som fornavn I følge SSB.
Jeg synes på en måte at engelske eller utenlandske navn passer best på båter som reiser utenlands. Men jeg synes også at navn er en nokså privat sak. Liker du det, så bruk det!