Ben Sin
Hei.
Da er beslutningen tatt, og vi skal bytte ut vår cabincruiser på 30 fot med seilbåt på 38-40 fot. Kriteriene er 3 kabiner, prisklasse 700 lapper +/-.
Den bør være så ny som mulig (grensa går nok rundt 2003), og den skal ikke være eid av "hobbyekspert" som har lekt elektriker, snekker og plastarbeider.
Med disse kriteriene på Finn.no, dukker det opp flest kandidater av merket Bavaria og modellene 38 og 39. Har ligget to Delphia 40,3 som er borte fra Finn nå.
Mine svakeste punkt er å vite hva jeg skal se etter når det gjelder seilgarderobe og elektronikk. Vi skal ha autopilot, og selv om det kan ettermonteres, utelukker jeg båter uten.
Vi er ikke opptatt av at båten skal være en skarpseiler. Det meste av tiden vil nok motoren være kilden til fremdrift, men når vinden blåser i passe hastighet i riktig retning skal vi seile.
Båten vil ha base i Askerområdet, og Oslofjorden med svenskekysten og sørlandskysten vil være vårt farvann.
Her på baatplassen vet jeg at det sitter personer som har en masse innspill som jeg ikke har tenkt på. Selv om jeg allerede har forhørt meg litt med gode seilervenner.
Mvh Ben Sin.